کد خبر: ۵۸۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۷ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 16
شفاآنلاین:دبیر سی ویکمین کنگره رادیولوژی گفت: این کنگره " با هدف ارائه جدیدترین دستاوردهای تشخیصی با حضور میهمانانی از امریکا، اروپا و آسیا از تاریخ 15 تا 18 اردیبهشت در مرکز همایش های برج میلاد تهران برگزار می شود.
به گزارش شفاآنلاین ،دکتر عباس ارجمند شبستری، دبیر این کنگره با اعلام خبر فوق گفت: از دیگر اهداف این کنگره، تبادل اطلاعات میان پزشکان داخل و خارج کشور است.

وی افزود: تصویربرداری قلبی-عروقی، تصویربرداری قفسه سینه و ریه، تصویر برداری در موارد اورژانس و همچنین سونوگرافی های عمومی و اختصاصی، محورهای اصلی این کنگره چهار روزه را تشکیل می دهند. با این حال، تصویربرداری های دیگر پزشکی نیز در این کنگره مورد بحث قرار خواهند گرفت.

دکتر ارجمند شبستری با اشاره به اینکه از ویژگی های کنگره امسال، مدیریت مشترک اجرایی و علمی برای برگزاری همزمان کنگره رادیولوژی با کنگره پرتونگاری است، خاطر نشان ساخت: به دلیل ارتباط تنگاتنگ میان این دو رشته و اینکه پرتونگاران کار تهیه تصاویر رادیوگرافی، سی تی اسکن و MRI را برعهده دارند، روند علمی و اجرایی این دوکنگره تحت نظارت و برنامه ریزی یک مدیریت واحد قرار گرفته و تنها سالن های ارایه مطالب هرکنگره متفاوت است.

وی ادامه داد: در کنگره امسال 18 میهمان خارجی از آمریکا، کانادا، انگلستان، آلمان، فرانسه، سوئیس، اتریش، ایتالیا، سنگاپور، ترکیه و لبنان حضور دارند.

Image result for ‫بخش رادیولوژی‬‎

دبیر سی ویکمین کنگره رادیولوژی ایران همچنین از برپایی مراسم اعطای عضویت افتخاری انجمن رادیولوژی ایران به چند چهره شاخص بین المللی علمی همزمان با برپایی کنگره امسال انجمن رادیولوژی ایران خبرداد و گفت: از جمله این افراد، دکتر "عثمان راطب" یکی از بنیانگذاران تاثیرگذار انجمن علمی انفورماتیک تصویر برداری در اروپا و چهره علمی شاخصی در تصویربرداری PET/CT و PET/MRI است که از کشور سوئیس برای شرکت در این کنگره به ایران می آید.

وی از دکتر "فرانچسکو ساردانلی" ایتالیایی، رییس انجمن علمی تصویربرداری پستان در اروپا و نیز پروفسور "پیتر برنز" (فیزیکدان) رییس بخش بیوفیزیک دانشگاه تورنتو کانادا که از چهره های صاحب نام در زمینه فیزیک تصویر برداری و مخصوصاً سونوگرافی به شمار می رود به عنوان دیگر میهمانان کنگره امسال نام برد که قرار است به آنان عضویت افتخاری در انجمن رادیولوژی ایران اعطا شود.

دکتر ارجمند شبستری افزود: علاوه بررادیولوژیست¬ها،دستیاران رادیولوژی و تکنولوژیستهای رادیولوژی،متخصصان
رشته های غیر رادیولوژی و متخصصین فیزیک پزشکی و مهندسی پزشکی، دیگر مخاطبان این کنگره را تشکیل می دهند.

همزمان با برپایی سی ویکمین کنگره رادیولوژی ایران، شرکت های تجهیزات پزشکی در نمایشگاه تجهیزات تصویربرداری، آخرین تجهیزات روز دنیا را به پزشکان ارایه می دهند.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی اینترنتی www.icr2015.ir مراجعه کرده یا باتلفن 44462076 تماس بگیرند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: