کد خبر: ۵۸۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۰ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 15
شفا آنلاين-سالمندی همراه با کاهش قوای روانی و جسمی همراه است که در اثر گذشت زمان اتفاق می افتد و بعد از 60 سالگی را پیری می گویند که معمولا با بعد از دوران بازنشستگی همراه است.

به گزارش شفا آنلاين،به نقل از گوگل هلت؛ ارتباط با سالمندان برای سلامتی آنها موثر است و احتمال بروز بیماری های مغزی مانند آلزایمر را کاهش می دهد.

وقتی گروه های چند نفری دور هم جمع می شوند و از خاطره های گذشته خود یاد می کنند در واقع ورزش مغزی می کنند به این تکنیک یادآور درمانی گفته می شود که تاثیر های مفیدی روی مغز دارد.

حتی اگر خاطرات تلخ باشد سالمند تلاش می کند تا رویدادهای زندگی گذشته را به خاطر بیاورد و این برای سلامت روان مفید است و در واقع نوعی تخلیه هیجانی است.

کسانی هستند که به گذشته و خاطرات و یک عمر زندگیشان احترام می گذارند و برایش ارزش قائلند و سالمندان هم روحیه، هم شنونده های فعالی برای یک دیگر هستند.

تاثیر ارتباط سالمندان با دوستان و خانواده به حدی مهم است که اگر انجام نشود و صورت گیرد مرگ عاطفی اتفاق می افتد و سلامت روان فرد را تحت تاثیر قرار می دهد.

خانواده ها باید بدانند تنها نگذاشتن سالمندان و شنیدن حرف هایش و احترام به گذشته برای او بهتر از هر دارویی است.

اگر فرزندان بیشترین هزینه ها را برای مراقبت از بزرگترهای خود پرداخت کنند اما او را از محبت و توجه خود محروم سازند در واقع کار چندانی برایش انجام نداده اند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: