کد خبر: ۵۸۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 11
شفا آنلاين-پوشیدن کفش‌های نامناسب یکی از عوامل اصلی بروز التهاب تاندون آشیل بوده که این موضوع در افراد ورزشکار و خانم ها، نمود بیشتری دارد.

به گزارش شفا آنلاين،مهدی لطفی نیا استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: عوامل مختلفی می‌توانند موجب آسیب و التهاب تاندون آشیل شوند که این عوامل در یک تقسیم بندی کلی به دو دسته عوامل خارجی و عوامل داخلی تقسیم بندی می‌شوند.


وی افزود: عوامل داخلی که به طور عمده شامل افزایش سن، وضعیت تاندون‌ها و وضعیت  کف پا و به ویژه کف پای صاف است و در مقابل عوامل خارجی شامل عواملی هستند که در اختیار خود انسان بوده و می‌توان آن‌ها را کنترل کرد.

لطفی نیا با بیان اینکه انجام نادرست حرکات ورزشی در بروز آسیب و التهاب تاندون آشیل بسیار نقش دارد، تاکید کرد: پوشیدن کفش‌های نامناسب یکی از عوامل اصلی بروز التهاب تاندون آشیل بوده که این موضوع در  افراد ورزشکار و خانم‌ها، نمود بیشتری دارد.

وی گفت: کفش‌های پاشنه بلند در بروز التهاب تاندون آشیل که یکی از بزرگترین تاندون‌های عضلانی در بدن است، نقش پر رنگی دارد و زنان به دلیل اینکه این نوع کفش‌ها را زیاد می پوشند، بیشتر در معرض التهاب تاندون آشیل هستند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: