کد خبر: ۵۷۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 07
شفاآنلاین :رئیس سازمان نظام پزشکی کشور، گفت: به مدت 3 سال تسهیلات لازم برای همکاری‌ها و انتقال تجارب پزشکی بین ایران و اتریش در زمینه داروسازی، دندانپزشکی و پزشکی فراهم خواهد شد.
خبرگزاری فارس: تفاهمنامه همکاری پزشکی بین ایران و اتریش امضا شد

به گزارش شفاآنلاین، علیرضا زالی در مراسم انعقاد همکاری بین سازمان نظام پزشکی کشور و اتریش، گفت: روابط کهن و ارزنده پزشکی بین ایران و اتریش برقرار است به طوری که اتریش در تاسیس دانشکده‌های نوین پزشکی در ایران مشارکت داشته است.

وی ادامه داد: 2 هزار پزشک و متخصص ایرانی در زمینه‌های مختلف پزشکی در اتریش فعالیت دارند و در آستانه سال نو و دستاوردهای هسته‌ای کشورمان این تفاهمنامه قدم مبارکی است.

زالی گفت: تفاهمنامه همکاری بین دو کشور به مدت 3 سال بین سازمان نظام پزشکی اتریش و اداره سلامت و بهداشت اتاق بازرگانی جمهوری فدرال اتریش و نظام پزشکی کشور انجام می‌شود اساس کار بر پایه گسترش همکاری‌های علمی، آکادمیک و پژوهشی است.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور ادامه داد: همکاری‌ها در زمینه‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی خواهد بود و این تفاهم‌نامه زمینه‌ای است برای افزایش رابطه دو جانبه بین این دو کشور که مبنای همکاری‌های مشترک قرار خواهد گرفت.

وی افزود: با توجه به سابقه درخشان ارتباط پزشکی ایران و اتریش این فرصتی استثنایی است که باید از آن در جهت گسترش همکاری‌ها استفاده کنیم.

زالی تاکید کرد: با انعقاد این تفاهمنامه ارتباط بیمارستان‌ها، گروه‌های پزشکی و انجمن‌ها نیز بیشتر خواهد شد و این تفاهمنامه با داشتن 7 بند زمینه برگزاری سمینارهای مشترک، کارگروه‌های مشترک پزشکی و انتقال تجارب پزشکی را فراهم می‌کند.

همچنین نادری نماینده سازمان نظام پزشکی در اتریش با اشاره به وجود زمینه‌های پزشکی دانشکده‌های پزشکی وین و ایران گفت: چندین مقاله در این عرصه‌ها به چاپ رسیده و امیدواریم با امضای تفاهمنامه همکاری در زمینه پزشکی زمینه انتقال تجارب افزایش یابد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: