کد خبر: ۵۶۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 03
شفا آنلاین:دکتر ستوده با تاکید براینکه میزان خاصی از سلینیوم، مهمترین بخش در رژیم‌های تغذیه کودکان مبتلا به بیماری P.K.U است، گفت: هنوز آمار دقیقی در این زمینه در دسترس نیست.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر آریا ستوده، فوق تخصص غدد اطفال  با اشاره به اینکه رژیم درمانی یکی از مهمترین درمان‌های حاشیه‌ای در زمینه کنترل و درمان بیماری متابولیکا P.K.U در کودکان مبتلا است، تاکید کرده در این زمینه یکی از مهمترین فاکتورها رساندن دز مشخصی از سلینیوم به طور روزانه به این کودکان است.

طبق استانداردهای جهانی و برحسب نوع شدت بیماری و سن کودک از 10 الی 55 میکروگرم در روز متفاوت است، این عنصر و ماده مهم در گوشت حیوانات علف‌خوار موجود است که به علت وابستگی آن‌ها به منبع تغذیه‌ای که از خاک تامین می شود در بیشتر کشورهای جهان برای غربالگری، و یا درمان‌های کنترلی بیمارهایی نظیر مبتلایان به P.K.U، میزان سلینیوم موجود در خاک کاملا و به طور مرتب و سالیانه گزارش می‌شود. 

وی گفت: متاسفانه علی‌رغم مهم بودن اطلاعات موجود و آمار دقیق موجود در خصوص وجود میزان سلینیوم در خاک هنوز چنین آمار و اطلاعاتی در کشور در دست نیست و به همین علت در زمینه درمان و یا کنترل کودکان مبتلا به اختلال متابولیکی مجبوریم که حداقل میزان سلینیوم را در قالب قرص و کپسول تجوز کنیم و به طور متوسط در سنین بالاتر در این کودکان، مصرف روزانه 50میکروگرم سلینیوم تجویز می‌شود. 

این فوق تخصص غدد و متابولیک کودکان هم چنین اظهار داشت: در بیماری P.K.U که عمدتا کودکان بلونه و بور را که والدینشان و یا خانوادیشان هیچ یک از این علایم را ندارند و شامل می‌شود، باید ؟؟؟؟ از تولد و ظرف کمتر از یک ماه و ده روز تشخیص و درمان‌های اولیه و کنترلی سریعا انجام شود تا نقص مغزی در کودکان مبتلا از بین رود و تمام مبتلایان به آن باید در همه طول عمرشان به طور مرتب و مداوم نخست رژیم درمانی قرار گیرند زیرا این روش یکی از مهمترین روش‌های کنترل بیماری است تا از رشد خوب و مطلوب کودک مبتلا نیز مطمئن شویم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: