کد خبر: ۵۶۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 01
شفا آنلاین:با توجه به اثرات و عوارض زیادی که ایدز داشته و اینکه درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد باید گفت که در حال حاضر مقابله با ایدز تنها از طریق پیشگیری امکان‌پذیر است.
به گزارش شفا آنلاین،احمد سراوانی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بیماری ایدز از بیماریهای نوپدید قرن حاضر است که ظرف مدت چند سال توانسته درصد بالایی از مردم جهان را گرفتار خود کند.

وی با اشاره به اینکه نمی‌توان برای پیشگیری از ایدز تنها به گفته و بیانیه اکتفا کرد تاکید کرد: با توجه به اثرات و عوارض زیادی که ایدز داشته و اینکه درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد باید گفت که در حال حاضر مقابله با ایدز تنها از طریق پیشگیری امکان‌پذیر است.

سراوانی یادآور شد: سازمان بهداشت جهانی نیز اعلام کرده است که برای اینکه بتوان از عوارض و عواقب بیماری ایدز در امان ماند باید جلوی انتقال ان را گرفت که متاسفانه در بسیاری از کشورها به این موضوع توجه جدی نمی‌شود.

وی گفت: استفاده از لوازم نوک‌تیز و برنده‌آلوده به صورت مشترک انتقال مادر به جنین و خون و فرآورده‌های خونی‌آلوده از مهمترین راههای انتقال ویروس اچ ای وی و بیماری ایدز است که مقابله با آنها راهکار مقابله با ایدز است.
برچسب ها: استادیار ، پزشکی ، ایدز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: