کد خبر: ۵۶۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - 2015March 31
شفاآنلاین-نداشتن خودباوری در افراد به احساس ناتوانی وی باز می‌گردد.

به گزارش شفاآنلاین،علی‌نقی فقیهی، روانشناس گفت: هنگامیکه انسان نقاط قوت خود را کشف کند به خودباوری می‌رسد این مسئله به وسیله آگاهی فرد از درون خودش در اثر مطالعه به وجود می‌آید.


وی بااشاره به راه‌های دیگر افزایش خودباوری افزود: فرد به وسیله فکر کردن به تجربیات گذشته همچنین موفقیت‌های خود می‌تواند خودباوری را در وجود خود افزایش دهد، همچنین آگاهی وی از توانمندی‌هایی که فرد قادر به انجام آن است به همراه شناخت فرد از کارهای دیگری که می‌تواند به انجام برساند در این مسئله تأثیر می‌گذارد.

این روانشناس ادامه داد: فرد با شناخت توانمندی‌ها و حیطه‌های فعالیت خود به عزت نفس می‌رسد که در نتیجه آن خودباوری برای وی ایجاد می‌گردد.

همچنین، تفکر فرد نسبت به کارهایی که باید در آینده توسط وی صورت بپذیرد نیز به افزایش خودباوری کمک می‌کند.

فقیهی با اشاره به زمینه کمک روانشناس در باره ایجاد خودباوری عنوان کرد: فرد با کمک روانشناس می‌تواند خصوصیات، آرمان‌ها، شناخت خود از محیط و عواطف خود را بازگو نماید و از طریق بیان این مسائل به تقویت خودباوری بپردازد.

وی تصریح کرد: نداشتن خودباوری در افراد به احساس ناتوانی وی باز‌می‌گردد و این احساس را به روش‌های گوناگون می‌توان از بین برد، هرچند شناخت وی از توانمندی‌های خود نیز در افزایش خودباوری تأثیر می‌گذارد.

این روانشناس با اشاره به تأثیر پیامدهای کارهای گذشته فرد در افزایش خودباوری بیان کرد: احساس حقارت در فرد سبب از بین رفتن خودباوری در فرد می‌شود و این احساس به وسیله شناخت فرد از توانمندی‌های خود از بین می‌رود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: