کد خبر: ۵۶۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۴ - 2015March 27
شفا آنلاین:شیردهی زیر 30 سالگی، فرد را تا حد زیادی از ابتلا به سرطان سینه محافظت می کند.
به گزارش شفا آنلاین - دکتر مهجوری متخصص زنان  اظهار کرد: سرطان سینه از جمله سرطان‌های شایع در خانم‌ها به شمار می‌رود که اولین علامت آن احساس توده در ناحیه سینه است و در صورت پیشرفت کردن با تغییراتی در ظاهر پوست ناحیه سینه چون پوست ریزی، زخم و پوستی به حالت پوست پرتغال همراه است. از دیگر علائم سرطان سینه درد است که این سرطان دیر به درد می‌افتد. 

وی ادامه داد: ژنتیک، سابقه خانوادگی به خصوص اولین شیردهی پس از 30 سالگی، در خواهر و مادر، سابقه سرطان یک سینه در مقابل دیگری و برخی داروهای شیمی درمانی همگی عواملی است که فرد را به سمت ابتلا به این سرطان سوق می‌دهد. متاسفانه این سرطان پیشگیری ندارد اما شیردهی زیر 30 سال و تشخیص و درمان به موقع آن بر روی طول عمر طبیعی افراد تاثیر به سزایی دارد. 
این متخصص زنان خاطر نشان کرد: مراجعه به ماموگرافی به مریض بستگی دارد. 
اولین ماموگرافی باید 40 تا 50 سالگی انجام شود، ولی درصورتی که درخانواده (مادر و خواهر) مبتلا به سرطان سینه باشند، سن ماموگرافی پایین می‌آید. 

توصیه می شود 5 تا 10 سال زودتر از اولین سن ابتلا به سرطان سینه در خانواده به متخصص مراجعه شود. 

وی در پایان بر روی اهمیت سلامت زنان تاکید کرد و افزود: با توجه به اینکه سرطان به شدت افزایش یافته، لازم است خانم‌ها بیشتر به سلامت خود اهمیت دهند و با تشخیص اولین علائم سرطان سینه ترس را کنار گذاشته و به پزشک مراجعه کنند. همچنین از مصرف مواد سرخ کردنی و روغن‌های مانده دوری کنند. 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: