کد خبر: ۵۶۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۵:۳۰ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - 2015March 26
شفا آنلاین:عبدالهی گفت: افراد در انتخاب و مصرف مواد غذای به 2 اصل مهم اعتدال و تنوع توجه نمایند.
به گزارش شفا آنلاین - زهرا عبدالهی، مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت  گفت:افراد در انتخاب و مصرف مواد غذایی به 2 اصل تنوع و اعتدال توجه نمایند. رژیم غذایی وقتی خوب و سالم محسوب می شود که تمام نیازهای فرد را برآورده سازد این رژیم غذایی، یک رژیم با کفایت به شمار می رود.

وی افزود:تعادل در مصرف مواد غذایی به این معنا است که فرد انواع مختلفی از مواد غذایی را متناسب با یکدیگر مصرف نماید، به گونه ای که مصرف زیاد یک ماده غذایی سبب حذف سایر مواد غذایی نگردد، همچنین پیروی از مقدار مصرف توصیه شده برای هر ماده غذایی می تواند به فرد در حفظ این تعادل کمک کند.

مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت با  اشاره به چگونگی تنوع در مصرف مواد غذایی اظهار داشت:فرد به منظور ایجاد تنوع در مصرف مواد غذایی می تواند چند ماده غذایی مختلف از گروه های غذایی متفاوت را مصرف نمایند.

عبدالهی تصریح کرد: با توجه به آنکه اضافه وزن و چاقی یکی از نگرانی های امروز جامعه ما محسوب می شود به دلیل آنکه به دنبال آن بیماری‌هایی چون دیابت، انواع سرطان و بیماری های قلبی و عروقی افزایش می یابد، افراد وزن خود را در حدی سالم و متعادل حفظ کنند.

وی با اشاره به راهکاری در خصوص حفظ و وزن بیان کرد: وزن بدن افراد در ارتباط با مقدار فعالیت بدنی و غذای مصرفی وی تنظیم می شود و به منظور رسیدن به این وزن مناسب باید بین انرژی مصرف و دریافتی خود تعادل برقرار نماید.
برچسب ها: مدیر ، وزارت بهداشت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: