کد خبر: ۵۵۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۴ - 2015March 21
شفاآنلاین-اولین گام در برخورد با این بیماران این است که از حرکت دادن وی بپرهیزد.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر آرام متخصص مغز و اعصاب گفت: با توجه به نزدیک شدن ایام تعطیلات نوروز، لازم است که افراد پیش از سفر نکاتی را در خصوص کمک‌های اولیه سکته مغزی بدانند، نخستین اقدام در مواجهه با این وضعیت تشخیص سکته مغزی است که به سه طریق زیر صورت می‌پذیرد:

1- یکی از علائم آشکار این است که یک طرف صورت فرد کج می‌شود و در زمان لبخند زدن این اتفاق به طور واضح قابل مشاهده است.

2-از فرد بیمار بخواهید تا دستانش را بالا بیاورد زمانی که این کار را انجام می‌دهد، یکی از دستانش به طور کامل بالا نمی‌رود و یا به هیچ عنوان قادر به انجام آن نخواهد بود.

3-علامت مهم دیگر داشتن لکنت زبان است که فرد قادر نیست که واضح صحبت کند ویا در صحبت کردن از عبارات نادرست استفاده می کند.

وی ادامه داد: در این شرایط لازم است که فرد را خوابانده و از حرکت دادن وی به حالت سرپایی خودداری شود، چرا که اگر فرد فشار پایینی داشته باشد خون رسانی به مغز او کم شده و ممکن است سکته کامل اتفاق بیفتد.

نکته قابل توجه این است که در صورت در دسترس بودن دستگاه فشار سنج لازم است که فشار فرد بیمار گرفته شود، در شرایطی که فشار او 16 تا 18 باشد به هیچ عنوان نبایستی از قرص‌های فشار استفاده شود زیرا با کاهش فشار، میزان سکته گسترش یافته و خطرساز است.

این متخصص خاطر نشان کرد: زمانی که فرد دچار سکته مغزی می‌شود، در بلع او نیز اختلال ایجاد می گردد که لازم است افراد از گذاشتن مواد خوراکی در دهان او جدا خودداری کنند تا از بروز مشکلات پیشگیری شود.
باشگاه خبرنگاران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: