کد خبر: ۵۴۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۹ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - 2015March 12
شفا آنلاين-طبق آمار بیشترین مرگ‌ومیر کودکان مربوط به تصادفات است. به همین دلیل توصیه می‌شود کودکان 6-4 سال به‌هیچ‌وجه در صندلی جلو ننشینند.

به گزارش شفا آنلاين،دکتر اکبر کوشانفر با هشدار این مسئله  گفت: «به‌هیچ‌وجه کودکان 6-4 سال نباید در صندلی جلو بنشینند چون ممکن است در اثر ترمزهای ناگهانی کودک با شیشه اتومبیل برخورد کند و حتی در مواردی باعث بروز رخدادهای ناگوار شود.»


وی اظهار داشت: «زمانی که در اتومبیل کودکتان همراه شماست، حتماً کودک را در صندلی پشت بنشانید و از کمربند ایمنی استفاده کنید و سرعت مجاز را در نظر بگیرید.»


این فوق‌تخصص نوزادان با تأکید بر اینکه یکی از وسایل ضروری که توصیه می‌شود آن را تهیه و همراه خود در اتومبیل داشته باشید جعبه کمک‌های اولیه است، گفت: «گاهی در اثر تصادف یا حوادث ممکن است عضوی از بدن در اثر برخورد با وسیله‌ای دچار زخم و بریدگی شود علائمی مانند درد در ناحیه جراحت، خونریزی، سوزش و قرمزی را نشان می‌دهد.»


استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه افزود: «اگر در اثر تصادف عضوی زخم یا دچار بریدگی شد، اول ببینید جسمی در درون زخم گیر نکرده باشد. سپس روی زخم را به‌وسیله پارچه‌ای تمیز فشار دهید و زخم را با بتادین ضدعفونی کنید. بعد روی آن گاز استریل بگذارید و دور آن را با باند بپیچید و چسب بزنید و عضو دچار خونریزی را بالا نگه دارید. درصورتی که خونریزی زیاد است و با این اقدامات خون آن بند نیامد حتماً با ۱۱۵ تماس بگیرید.»


کوشانفر در پایان با اشاره به اینکه شکستگی استخوان موردی اورژانسی در کودکان به شمار می‌رود، گفت: «در بسیاری از تصادف‌ها و حوادث ممکن است استخوان در اثر ضربه دچار شکستگی شود. وقتی صدمه‌ای به کودک وارد می‌شود و استخوان بدنش می‌شکند اگر چه حیاتش تهدید نمی‌شود اما کودک باید فوراً به بیمارستان منتقل شود.»


به گفته این فوق‌تخصص نوزادان اگر شکستگی خیلی شدید است که درد قابل‌کنترل نیست و از شدت درد نمی‌توان عضو آسیب‌دیده را حرکت داد باید از کودکتان بخواهید که بی‌حرکت بماند و سریع با اورژانس تماس بگیرید.




سلامانه




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: