کد خبر: ۵۳۹۹۰
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۲ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - 2015March 07
شفاآنلاین_انحرافات ستون فقرات به دو دسته تقسيم مي‌شوند که يکي از کايفوز و ديگري اسکوليور نام دارد.
به گزارش شفاآنلاین، انحرافات ستون فقرات به دو دسته تقسيم مي‌شوند که يکي از کايفوز و ديگري اسکوليور نام دارد.
دکتر فاخر متخصص انحرافات ستون فقرات گفت: انحرافات ستون فقرات عمدتا به دو دسته تقسيم مي‌َشوند يکي از انحرافات قدامي که گوژپشتي يا کايفوز نام دارد و ديگري انحراف به طرفين يعني راست يا چپ که اسکوليوز نام دارد.

وي درباره علل اين انحرافات اذعان داشت که اين بيماري مي‌تواند مادرزادي عصبي – عضلاني و يا ناشناخته و خود به خودي باشد.اگر علت بيماري فرد مادرزادي شناخته شود، منحصرا مي‌توان تشخيص و درمان را از بدو تولد آغاز کرد، لازم به ذکر است در اين مورد بيماري قبل از تولد قابل پيشگيري نيست.

وي در ادامه اين چنين بيان کرد: که اگر علت عصبي عضلاني شناخته شود منجر به بيماريهايي نظير فلج اطفال و فلج مغزي و فلج نخاعي مي‌شود.اما بخش اعظمي از افراد مبتلا به اين بيماري را افرادي تشکيل مي‌دهند که به دلايل علل ناشناخته به اين بيماري مبتلا شدند که در دنيا نيز نامعلوم است در اين موارد بيماري از سنين رشد يعني کودکي يا نوجواني مبتلا مي‌شود.

دکتر فاخري در خصوص راهکارهايي براي اين بيماري اين گونه گفت: خانواده‌ها اولين افرادي هستند که متوجه اين بيماري در بين اعضاي خود مي‌شوند آنها مي‌توانند با مشاهده قوز شاخه‌هاي نامتقارن عضلات پشت نامتقارن بدن کج و شاخه‌هاي بالا و پايين به اين بيماري پي ببرند.
باشگاه خبرنگاران

 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: