کد خبر: ۵۳۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۴ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - 2015March 03
شفاآنلاین-خيلي وقت ها پيش مي آيد که برخي کارها مانند خواب را به تأخير مي اندازيم تا بتوانيم کارهاي بيشتري انجام دهيم؛ ممکن است بعضي از ما استفاده از سرويس بهداشتي را هم به تأخير بيندازيم، اين در حالي است که محققان توصيه مي کنند تا حد امکان رفتن به دستشويي را نبايد به تأخير انداخت.

به گزارش شفا آنلاین، سوالي که مطرح مي شود اين است که آيا نگه داشتن ادرار براي سلامت مضر است؟

دکتربنيامين بروکر، متخصص اورولوژي از مرکز پزشکي نيويورک به سوالاتي در اين زمينه جواب مي دهد.

تا چه زمان نگه داشتن ادرار، مشکلي ندارد؟

توانايي فيزيکي بدن براي نگه داشتن ادرار به چند عامل بستگي دارد. به طور کلي بيشتر زنان مي توانند ادرار خود را ۳ تا ۶ساعت نگه دارند؛ هرچند اين امر بسته به ميزان ادراري دارد که در فرد توليد مي شود. در واقع ميزان مصرف مايعات و ظرفيت و عملکرد مثانه در اين زمينه نقش دارد.

آيا با هر احساس نياز بايد به دستشويي رفت؟

اين نياز متفاوت است، از نياز خفيف تا غيرقابل تحمل. لازم نيست با کوچک ترين احساس نياز به تخليه، به دستشويي برويد اما نبايد اين قدر طولاني شود که احساس درد کنيد.

بدترين مشکلي که مي تواند پيش بيايد، چيست؟

احتمال عفونت لوله ادراري وجود دارد که با مصرف آنتي بيوتيک قابل رفع است. ورزش هاي مخصوص و داروهايي مي تواند مثانه بيش فعال را بهبود دهد.

فيزيوتراپي و دارو هم مي تواند سندروم مثانه دردناک را برطرف کند.

آيا مي توان بدن را به گونه اي تمرين داد تا ميزان ادرار کاهش يابد؟

همان گونه که مي دانيد، مصرف آب مهم است. مثانه برخي افراد بسيار حساس است و با کمترين احساس پري، نياز به تخليه پيدا مي کند. در اين زمينه توصيه مي شود حواس خود را پرت کنيد تا لازم نباشد با هر احساس نيازي به دستشويي برويد. اين کار مي تواند باعث کشيده شدن عضلات مثانه شود، هرچند که نبايد توقع تغييرات عمده را داشته باشيد.

خراسان

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: