کد خبر: ۵۳۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۲ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - 2015February 28
یک روانپزشک مطرح کرد:
شفاآنلاین-یک روانپزشک گفت: مردان با توجه به وضعیت معیشتی فعلی جامعه کمتر به سلامت خود اهمیت می‌دهند زیرا در سلسله نیازهای افراد چنانچه نیازهای اولیه معیشتی برآورده نشده باشد فرد نمی‌تواند به فکر تأمین نیازهای دیگر باشد.
به گزارش شفا آنلاین،افشین یداللهی با بیان اهمیت ابعاد سلامت در افراد،اظهار داشت: یکی از دلایل اولیه عدم توجه آقایان به سلامت خودشان این است که آنها بیشتر درگیر مشغله کاری و اقتصادی هستند و با توجه به وضعیت معیشتی فعلی جامعه که بر اساس آن آقایان باید چند نوبت کار کنند تا بتوانند حداقل درآمد لازم برای گذراندن زندگی را داشته باشند کمتر به سلامت خود اهمیت می‌دهند زیرا در سلسله نیازهای افراد چنانچه نیازهای اولیه معیشتی برآورده نشده باشد فرد نمی‌تواند به فکر تأمین نیازهای دیگر باشد.

وی افزود: افرادی که نیازهای اولیه و فیزیولوژیک آنها برآورده شده باشد می‌توانند به پیشرفت در زمینه‌های رشد روانی و معنوی بپردازند.

این متخصص حوزه بهداشت روان گفت: فردی که ناچار است چند شیفت کار کند تا سرپناه خود را از دست ندهد کمتر می‌تواند به نیازهای دیگر توجه کند از طرفی سلامت با ورزش و تغذیه سالم مرتبط است و افرادی که مشغله شغلی زیادی دارند نمی‌توانند برای تغذیه و ورزش خود نیز برنامه مشخصی داشته باشند.

وی با بیان فرهنگ غالب در کشور برای بی‌توجهی به سلامت اظهار داشت: به طور کلی فرهنگ حفظ سلامت جسمانی و روانی در کشور پایین است و خیلی وقت‌ها اگر افراد به سلامت جسمانی خود توجه می‌کنند به دلیل جذاب‌تر کردن ظاهر آنها است هر چند که این موضوع لازم است اما کافی نیست.

وی ادامه داد: در مورد توجه زنان خانه‌دار که زمان بیشتری برای رسیدگی به سلامت خود دارند ضمن تأثیر مثبتی که ورزش و سلامت جسمانی بر آنها می‌گذارد اما انگیزه بیشتر آنها آراسته کردن ظاهر خود است و هنوز آن فرهنگ عمیق بین مردم جا نیفتاده است که به مقوله سلامت اعم از جسمانی و روانی اهمیت دهند.

یداللهی گفت: سلامت جسمانی در صورتی می‌تواند تداوم داشته و اثر بهتر و ماندگارتری بگذارد که همراه با سلامت روان و با رشد روانی و معنوی آن همراه باشد برای همین است که خیلی افراد ممکن است از فرم جسمانی خود رضایت عمیق نداشته باشند.

وی ادامه داد: تا سلامت روان و انگیزه وقت گذاشتن برای رشد و ارتقای آگاهی در این زمینه نباشد افراد به رضایت عمیق نمی‌رسند بلکه رضایت آنها سطحی خواهد بود که در درازمدت فرد را سعادتمند نمی‌کند.

این متخصص حوزه بهداشت روان خاطرنشان کرد: هر چند سلامت جسمانی لازم است اما برای احساس رضایت و تداوم سلامتی انسان که موجودی چندبعدی است رشد آگاهی، روانی و معنوی باید وجود داشته باشد.
فارس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: