کد خبر: ۵۲۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۱ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - 2015February 25
رئیس همایش کشوری سوختگی:
شفاآنلاین-رئیس چهارمین همایش کشوری سوختگی، گفت: جراحان پلاستیک اقدامات درمانی زیبایی بخش‌های سر و گردن، گوش و حلق و بینی را مختص خود می‌دانند اما در مورد سوختگی این نواحی اقدامی انجام نمی‌دهند.
به گزارش شفا آنلاین،فرهاد حافظی رئیس چهارمین همایش کشوری سوختگی، اظهار کرد: سوختگی عارضه خاص کشورهای جهان سوم است، یعنی در این کشورها بخش زیادی از مردم به علل مختلف دچار سوختگی می‌شوند و متاسفانه این افراد فقیرترین افراد جامعه هستند.

وی تصریح کرد: بیماران سوختگی برای پزشکان و کادر درمانی ایجاد درآمد بالایی نمی‌کنند و از طرفی پرستیژ خوبی برای پزشکان ندارند، بنابراین افراد و کادر درمانی که در این حوزه کار می‌کنند کار علمی و درمانی بزرگ انجام می‌دهند و در حقیقت ایثار می‌کنند.

حافظی خاطرنشان کرد:‌ بیمارستان مطهری توسط زنده‌یاد اسانلو در سال 1352 تأسیس شد و با تدابیر ایشان اساتید و پزشکان بزرگی به این بیمارستان می‌آمدند و برنامه‌های آموزشی برگزار می‌کردند.

رئیس چهارمین همایش کشوری سوختگی، افزود: پس از انقلاب دکتر گوشه مسئولیت این بیمارستان را به عهده گرفتند که در دوره ایشان نیز اقدامات مناسبی در این بیمارستان صورت می‌گرفت ولی نسل بعدی که مسئولیت بیمارستان را به عهده گرفتند، بیمارستانی را با نام حضرت فاطمه در کنار این بیمارستان ایجاد کردند و تمام هم و غم خود را بر اقدامات جراحی پلاستیک و زیبایی معطوف کردند و اموال و تجهیزات بیمارستان سوختگی مطهری را تاراج کرده و به آن بیمارستان بردند.

حافظی گفت: در سال 66 که وارد این بیمارستان شدم تیم خوبی جایگزین شده بود و در کنار هم بار دیگر این بیمارستان را به جایگاه پیشین خود باز گرداندیم چنانچه در سال 75 از 3 دانشگاه علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و ایران در این بیمارستان رزیدنت داشتیم که تاکنون هیچ بیمارستانی چنین موفقیتی نداشته است.

وی تاکید کرد: در آن سال‌ها توانستیم پرفسور تسیه به ایران آمدند و 300 بیمار غربال‌ شده توسط من را درمان کردند.

رئیس چهارمین همایش کشوری سوختگی افزود: پس از این اقدامات بود که بیمارستان‌های سوختگی در تمام کشور ایجاد شد و سوختگی و درمان آن در کشور جان گرفت و امیدوارم اوضاع به گونه‌ای پیش برود که در آینده بتوانیم با کیفیت بیشتر بیماران سوختگی را از زندانی بودن در عوارض زخم‌های بدشکل سوختگی نجات دهیم.

چهارمین همایش کشوری سوختگی 6 و 7 اسفندماه در سالن همایش های رازی برگزار می‌شود.
فارس

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: