کد خبر: ۵۲۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۴ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - 2015February 22
شفاآنلاین-دبیر بیست و دومین کنگره بیماری های مغز و اعصاب ایران، برنامه ها و اهداف این کنگره را که قرار است بهار ۹۴ در تهران برگزار شود، تشریح کرد.
به گزارش شفاآنلاین،سید مسعود نبوی به ارائه توضیحاتی پیرامون برگزاری بیست و دومین کنگره بیماری های مغز و اعصاب ایران (کنگره نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران) پرداخت و گفت: این کنگره چهار روزه از ۲۲ تا ۲۵ اردیبهشت ۹۴ در هتل المپیک تهران برگزار می‌ شود. در واقع کنگره اصلی و سالانه انجمن متخصصان مغز و اعصاب با همکاری جامعه نورولوژی کشور که در دانشگاه‌های علوم پزشکی مختلف حضور فعال دارند، برگزار می‌شود.

وی، ارائه دوره‌ های آموزشی برای متخصصان مغز و اعصاب سراسر کشور و ارائه دستاوردهای تحقیقاتی و پژوهشی همکاران پزشک در حیطه علوم اعصاب را دو رویکرد اصلی برگزاری کنگره‌ پیش رو دانست و اظهار کرد: فراخوان شرکت در کنگره اعلام شده و تلاش می‌کنیم برنامه کامل کنگره را در فروردین ۹۴ روی خروجی پایگاه اطلاع رسانی کنگره قرار دهیم.

نبوی افزود: هشت کارگاه آموزشی با موضوعات بیمار ام اس، صرع، بیماری های عصبی - عضلانی، اختلالات حرکتی، سردرد، دمانس، نوروفیزیولوژی و سونولوژی برای کنگره تدارک دیده شده است.

وی با بیان اینکه هر ساله مباحث داغی در هر رشته مطرح می‌شود که امسال پنج موضوع را انتخاب کرده‌ایم و پنج تن از اساتید زبده خارج از کشور به سخنرانی پیرامون آن می‌پردازند عنوان کرد: همچنین پنج موضوع مورد بحث که معمولا درباره آنها میان اساتید یک رشته اتفاق نظر وجود ندارد نیز به بحث و تبادل نظر گذاشته می شود.

دبیر بیست و دومین کنگره بیماری های مغز و اعصاب ایران ادامه داد: دو کارگاه عملی با موضوعات نوروسونولوژی و چگونگی بررسی عروق مغز و دیگری تزریق دارو برای کاهش سفتی عروق و ماهیچه ها در بیمارانی که سکته کرده اند و کارگاه تزریق سفتی عضلات و ماهیچه ها نیز در این کنگره برگزار میشود.

نبوی با بیان اینکه سه پانل تحت عنوان ملاقات با زبدگان برای این کنگره برنامه ریزی شده است گفت: بررسی مسائل قانونی و اخلاقی بیماری های مغز و اعصاب، بیماری میاستنی گراو و بیماری های عروقی مغز موضوعات مورد بررسی در پانل ها هستند.

وی افزود: معمولا هر ساله حدود صد مقاله به دفتر دبیرخانه کنگره می رسد. در کنگره بیست و دوم به روال گذشته ۱۰ تا ۱۵ مقاله برای سخنرانی انتخاب و مابقی به صورت پوستر ارائه می شوند.

دبیر بیست و دومین کنگره بیماری‌های مغزواعصاب ایران به طراحی مسابقه ای برای رزیدنت های نورولوژی نیز اشاره کرد و گفت: موضوع سوالات مسابقه فرهنگی، علمی و اجتماعی است و به برگزیدگان جوایزی اهدا می شود.

نبوی افزود: منتظر تعیین امتیاز بازآموزی از سوی وزارتخانه هستیم اما امسال برای پزشکان عمومی، متخصصان داخلی، جراحان مغز، طب فیزیکی و توانبخشی، چشم، گوش و حلق و بینی، علوم اعصاب پایه، فیزیوتراپی، روانپزشکان، داروسازان و کاردرمانگران نیز امتیاز بازآموزی لحاظ می شود.

مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: