کد خبر: ۵۲۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۴ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - 2015February 21
شفا آنلاين-معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام‌پزشکی کشور گفت: با راه‌اندازی سامانه آنلاین صدور پروانه مطب پزشکان، هویت و صلاحیت حرفه‌ای پزشکان بررسی و تأیید و ثبت می‌شود.

به گزارش شفا آنلاين،محمد جهانگیری در مراسم رونمایی از سامانه آنلاین صدور پروانه مطب پزشکان گفت: برای هر پروانه مطبی که صادر می‌شود، سازمان نظام پزشکی به صورت مستقیم و نقدی 60 هزار تومان هزینه می‌کند و جامعه پزشکی به صورت غیرمستقیم به غیر از حق عضویت، 220 هزار تومان پرداخت می‌کند.


وی افزود: 107 واحد سازمان نظام‌ پزشکی در سراسر کشور می‌توانند پروانه مطب صادر کنند و 100 سازمان وجود دارد که هنوز نمی‌توانند پروانه مطب صادر کنند، به همین دلیل، اعضا را به سایر شهرستان‌ها می‌فرستند، این در حالی است که با راه‌اندازی این سامانه، تمام 207 مرکز نظام پزشکی قادر به ثبت و صدور پروانه مطب خواهند شد.

جهانگیری افزود: با راه‌اندازی این سامانه، اطلاعات به هنگام برای سازمان‌های بیمه‌گر فراهم می‌شود، چرا که هر عقد قراردادی با بیمه نیازمند ارسال پروانه مطب است که هزینه‌های دیگری را دربردارد.

معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام‌پزشکی کشور گفت: سامانه آنلاین صدور پروانه مطب علاوه بر اینکه هویت پزشکان را بررسی و تأیید می‌کند، صلاحیت فعالیت آنها را نیز بررسی و چنانچه صلاحیت موردنظر را نداشت، آن را مشخص می‌کند.

وی گفت: پروانه‌هایی که تاکنون صادر می‌شد، فقط از سوی سازمان نظام پزشکی همان محل انجام می‌گرفت، اما اکنون علاوه بر آن، باید به امضای رئیس کل سازمان نظام پزشکی و رئیس هیأت مدیره استان برسد.

جهانگیری گفت: امضای الکترونیک دیجیتال نیز روی پروانه مطب‌ها انجام خواهد شد.

 در مراسم رونمایی از سامانه آنلاین پروانه مطب پزشکان، به صورت آنلاین، پروانه مطب سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت نیز با امضای رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور و رئیس سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ به امضا رسید و صادر شد.




فارس




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: