کد خبر: ۵۲۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۵ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - 2015February 19
شفا آنلاین:الگوی مصرف خانواده‌ها در سراسر جهان حتی با آگاهی از مضرات خوراکی‌های فاقد ارزش غذایی در زمینه خرید این نوع خوراکی‌ها بسیار تکان دهنده است.
به گزارش شفا آنلاین، کارشناسان با مطالعه الگوی خرید خانواده‌های انگلیسی از فروشگاه و سوپر مارکت‌های مختلف در این کشور دریافته‌اند اکثر این خانواده‌ها بیشتر مواد غذایی ناسالم را در فروشگاه‌ها می‌خرند بویژه اگر قیمت آنها دارای تخفیف باشد.

گفتنی است، کارشناسان در یک آزمایش بر روی هر دو گروه مواد غذایی سالم و ناسالم یک میزان تخفیف قرار دادند، و مشاوره کردند که خانواده‌ها با وجود یکسان بودن مواد غذایی سالم و ناسالم، مواد غذایی ناسالم را انتخاب می‌کنند.

کارشناسان با مطالعه بر روی مواد غذایی ناسالم آنها را در گروه‌های مواد شیرین و بیسکویت‌ها، مواد غذایی کنسرو شده، غذاهای فرآوری و منجمد و انواع  نوشیدنی‌های شیرین دسته بندی کرده‌اند.

پژوهشگران اعتقاد دارند از جمله دلایل انتخاب خانواده‌ها در خرید اقلام فوق می‌توان مواردی مانند نگهداری طولانی مدت، عدم فساد سریع ماده غذایی و نیز مصرف آسان آن در مقابل مواد غذایی سالم مانند میوه‌ها سبزیجات، گوشت مرغ و ماهی را نام برد.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: