کد خبر: ۵۲۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۶ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - 2015February 19
شفاآنلاین :بر اساس نتایج یک تحقیق پزشکی، دانشمندان اعلام کردند، استفاده از نوعی ذرات نانو می تواند در کاهش کلسترول خون موثر واقع شود.
به گزارش شفاآنلاین ،بر اساس این تحقیق ذرات نانو که مانند نوعی هواپیماهای بدون سرنشین مینیاتوری عمل می کنند، می توانند کلسترول تجمع یافته در سرخرگ ها را از بین ببرد.
تاکنون چنین شیوه درمانی در آزمایشگاه ها فقط روی موش آزمایش شده است. این تحقیق در مجله علمی ساینس ترنسلیشنال مدیسین در تاریخ 18 فوریه انتشار یافت.
هنوز لازم است در این باره آزمایش های زیادی انجام بگیرد، اما پزشکان امروز بسیار علاقه مند هستند با این شیوه جدید احتمالی، با تصلب دیواره سرخرگ ها، گرفتگی سرخرگ ها با چربی که نخستین عامل مرگ و میر در آمریکا و سایر کشورهای توسعه یافته است، مبارزه کنند.
امید فرخزاد، استاد دانشکده پزشکی هاروارد و یکی از پژوهشگران این تحقیق خاطر نشان کرد « این نخست نمونه از فناوری هدفمند مورد استفاده از ذرات نانو است که تصلب دیواره سرخرگی در نمونه های حیوانی را کاهش می دهد ».
فرخزاد افزود « سال ها تحقیق و همکاری به ما امکان داده است از نانوفناوری برای درمان التهاب، تغییر شکل و تثبیت پلاک ها در الگویی از تصلب سرخرگی پیشرفته استفاده کنیم ».
فزخزاد همچنین اعلام کرد در این مورد خاص، دانشمندان از داروهای نانو برای انتقال مستقیم درمان به مناطقی که پلاک ها در آنجا تشکیل شده اند، استفاده کردند. در میان موش هایی که سرخرگ های آنها به علت تصلب سرخرگی پیشرفته سفت شده بود، به کمک داروهای نانو به مدت پنج هفته تحت این درمان ابتکاری قرار گرفتند.
این تحقیق نشان داد موش هایی که تخت این درمان قرار گرفتند آسیب های سرخرگی آنها به نحو چشمگیری ترمیم و پلاک ها تثیبت شده بود.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از میامی، با وجود این، پیش از انجام آزمایش های لازم دانشمندان هنوز نمی دانند این درمان برای انسان به چه نحوی می تواند مورد استفاده قرار گیرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: