کد خبر: ۵۱۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۸ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - 2015February 13
شفا آنلاين- دبیرعلمی هفتمین کنگره آزمایشگاه و بالین یکی از مهم‌ترین اهداف و وظایف نهادها و انجمن‌ها از جمله جامعه علمی آزمایشگاهیان را پرداختن به مشکلات صنفی مجموعه و سپس پرداختن به مشکلات جامعه دانست.

به گزارش شفا آنلاين،دکتر سید محمد جزایری در هفتمین کنگره آزمایشگاه و بالین گفت: این کنگره فرصتی به دست داد تا شاهد حضور دو گروه کارشناسان آزمایشگاهی و پزشکان بالینی برای تبادل نظر علمی و فکری باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف نهادها و انجمن‌ها از جمله جامعه علمی و آزمایشگاهیان ابتدا پرداختن به مشکلات صنفی مجموعه و سپس پرداختن به مشکلات جامعه است، گفت: این کاری است که جامعه علمی آزمایشگاهیان انجام داده، به طوری که 15 انجمن علمی، آزمایشگاهی و علوم پایه پزشکی را جمع کرده و به مسائل مهم آنها می‌پردازد.

دبیرعلمی هفتمین کنگره آزمایشگاه و بالین در مورد جایگاه علمی این کنگره گفت: 12 میهمان خارجی از کشورهای هلند، آمریکا، فرانسه و... و سه میهمان ویژه ایرانی را در این کنگره داشتیم. همچنین از بین 1200 مقاله‌ای که وجود داشته، 70 مورد آنها برای سخنرانی و نزدیک به 900 مورد آنها برای پوستر انتخاب شده است. در این کنگره 11 کارگاه و 11 پنل سخنرانی نیز برگزار می‌شود که تا به حال 270 نفر در کارگاه‌های ما شرکت کردند. همچنین در روزهای آینده کنگره جشنواره دانشجویی را نیز خواهیم داشت.

در ادامه دکتر غلامرضا ایرجیان دبیر جامعه علمی آزمایشگاهیان ایران با بیان اینکه هرکس که در آزمایشگاه کار کرده باشد، می‌داند که بیشترین بار آزمایشگاه روی دوش کارشناسان آزمایشگاهی است، گفت: شاید آزمایشگاهیان پرخطرترین گروه پزشکی محسوب می‌شوند، چراکه هم با بیمار و هم با مایعات بیولوژیکی که حاوی میکروب‌های بسیاری است، مواجه هستند، اما متاسفانه این گروه در پزشکی کمتر از همه گروه‌ها به چشم می‌آید.

ایرجیان ضمن تشکر از کارشناسان آزمایشگاهی گفت: ما تنها جامعه‌ای هستیم که از این کارشناسان دعوت کرده تا مسائل خود را مطرح کنند. البته به جز ما 4 انجمن دیگر نیز در رابطه با آزمایشگاه کنگره برگزار می‌کنند، اما هیچ تقدیری از این کارشناسان نکرده‌اند.

دبیر جامعه علمی آزمایشگاهیان ایران همچنین اظهار کرد: توقعی که از کارشناسان آزمایشگاه دارم این است که برای رسیدن به خواسته‌های صنفی خود تلاش و پیگیری کنند. در این کنگره‌ها و سمپوزیوم‌ها در آینده به صورت جدی‌تر شرکت کرده و پیگیر باشند.

به گزارش ایسنا، در این کنگره که با برگزاری یک سمپوزیوم کارشناسی نیز همراه بود، مصطفی اکبری دبیر علمی سمپوزیوم کارشناسی اظهار کرد: دومین سمپوزیوم کارشناسی آزمایشگاهیان را با استقبال کم‌نظیر کارشناسان و دانشجویان علوم آزمایشگاهی برگزار کردیم. در بخش سمپوزیوم تقدیر ویژه‌ای از کارشناسان آزمایشگاهی صورت می‌گیرد و 23 کارشناس برتر معرفی شده که تعداد 4 نفر از آنها بعد از بررسی رزومه آنها به عنوان کارشناس ویژه برتر علوم آزمایشگاهی انتخاب خواهند شد.

همچنین در این مراسم شاهد تجلیل از پیشکسوتان ویروس‌شناسی و تقدیر از کارشناسان برگزیده علوم آزمایشگاهی از شهرهایی مثل کاشان، اردبیل، سبزوار، اصفهان، ایلام، تهران و... بودیم.




ایسنا




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: