کد خبر: ۵۱۴۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - 2015February 13
شفا آنلاين-ميکروب‌ها به احتمال زيادي روي همه قالب‌هاي صابون زندگي مي‌کنند، اما بعيد است که بتوانند موجب بيماري يا عفونت‌هاي پوستي شوند.

به گزارش شفا آنلاين،به طور کلي، افرادي که داراي سيستم ايمني ضعيفي هستند بايد بيشتر از بقيه احتياط کنند و از صابون‌هاي مايع استفاده کنند. اگر سالم هستيد، بدن شما مشکلي در دفع ميکروب‌ها نخواهد داشت. باکتري‌ها با خوشحالي تمام در ليزابه‌هاي صابون زندگي مي‌کنند، اما انجام کارهايي ساده (که احتمالا آنها را انجام مي‌دهيد) مانع از عواقب بد آنها مي‌شود. قبل از صابون زدن، صابون را آبکشي کنيد تا ميکروب‌ها را از روي آن شسته شوند.


هميشه صابون را بيرون از آب بگذاريد (مثلا در وان حمام که مرطوب است قرار ندهيد)، که تا استفاده بعدي خشک شود. با اين کار ديگر محيط مرطوبي براي تجمع ميکروب‌ها باقي نخواهد ماند. اگر صابون شما و اعضاي خانواده‌تان مشترک است، نيازي به نگران بودن نيست، زيرا همين ميکروارگانيسم‌ها را به شکل‌هاي ديگري به اشتراک مي‌گذاريد. دستشويي‌هاي عمومي معمولا فاقد قالب‌هاي صابون هستند، اما اگر در شرايطي قرار گرفتيد که مجبور بوديد براي شستن دست‌هايتان از اين صابون‌ها استفاده کنيد، صابون را آبکشي کنيد و و سپس دست‌هاي خود را به خوبي بشوييد (20 تا 30 ثانيه، هر دو طرف دست، زير ناخن‌ها، تا بالاي مچ‌ها، همانطور که در دبستان ياد گرفته بوديد). وقتي به اندازه کافي با صابون دست‌هاي‌تان را بشوييد، ميکروب‌هاي روي صابون نيز شسته خواهند شد.




سپید




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: