کد خبر: ۵۱۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۴ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - 2015February 10
شفاآنلاین- رابطه درست جنسی بین یک زوج از مهم‌ترین بخش‌های زندگی آنهاست؛ رابطه‌ای که ارتباط مستقیم به ابعاد دیگر زندگیشان دارد و می‌تواند خوشبختی و رضایتمندی آنان را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین توجه به این بعد زندگی نه شرم‌آور است و نه قابل سرزنش. این نوشتار به ۱۰ مساله اساسی در این رابطه مهم می‌پردازد.
1-رابطه جنسی یکی از ابعاد ارتباطی بین زن و مرد است (بعد اقتصادی، بعد عاطفی، بعد فکری، بعدجنسی). رابطه جنسی مساله عجیب و غریب و چندش آوری نیست که خانواده‌ها درباره آن بی‌توجه باشند. با این حال و متاسفانه بسیاری از خانواده‌ها در آموزش مسائل جنسی هم برای خود و هم برای فرزندانشان کوتاهی می‌کنند.

۲- خانم‌ها توجه کنند که رابطه جنسی یک قسمت از رابطه زن و مرد است و قسمت شروع هم هست. باید درباره آن واقع بین باشند. آقایان هم توجه کنند که رابطه جنسی تنها رابطه بین زن و مرد نیست.

۳- رابطه جنسی یک رفتار است ولی پانتومیم نیست و باید در رابطه جنسی هم، از کلام و بیان استفاده کرد. باید به طرف مقابل گفت و از او شنید که برای داشتن رابطه‌ای لذتبخش به چه چیزی نیاز داریم یا او چه نیازهایی دارد.

۴- باورهای غلط را در مورد رابطه جنسی که از بچگی در ذهن‌هایمان نقش بسته باید با مطالب جدید علمی عوض کنیم تا رابطه‌مان به جای لذتبخش بودن به خرافات تبدیل نشود.

۵- هیچ وقت از رابطه جنسی به عنوان سلاح استفاده نکنید (گاهی برخی رفتاری از خود بروز می‌دهند که همسرشان فکر می‌کند رابطه جنسی یک اسلحه در دست طرف مقابل است و او از رابطه جنسی برای رسیدن به بعضی از خواسته‌های خود استفاده می‌کند) البته شاید این کار در ابتدا مفید به نظر برسد ولی اثرات تخریبی آن در آینده نزدیک تمام ابعاد زندگی آن دو را در بر خواهد گرفت.

۶- برای داشتن یک رابطه جنسی موفق باید اضطراب‌ها و ترس‌ها کنار گذاشته شود. مهم‌ترین آن‌ها ترس از بچه‌دار شدن طی رابطه جنسی است، این ترس می‌تواند به صورت کاهش یا حتی عدم لذت جنسی در زن، انزال زودرس در مرد و بسیاری مشکلات دیگر بروز کند. اینکه می‌گویند تا ازدواج کردی بچه دار شو کاملاً تحریف شده است. ابتدا باید اجازه داد وجوه مختلف ارتباطی بین زن و مرد (با چاشنی رابطه جنسی لذتبخش) آرام آرام مستحکم شود.

۷- خانم‌ها معمولاً نگران رابطه جنسی در شب زفاف هستند. مسائلی از قبیل اینکه آیا درد دارد؟ آیا خونریزی زیاد خواهد بود؟ و... لازم است آقایان بدون توجه به خرافات شب زفاف و... شب اول زندگی مشترک را به رضایت همسر خود اختصاص دهند و سعی نکنند با اجبار و اذیت اهداف خود را دنبال کنند؛ در غیر این صورت چه بسا همین بی‌توجهی عواقب وخیمی را در زندگی آینده آن‌ها پیش می‌آورد.

۸- رابطه جنسی تنوع زیادی دارد و هیچ ارتباطی «به شرط رعایت بهداشت و سلامت» آن، از نظر علمی و حتی شرعی مضر نیست. پس زن و مرد با مشورت همدیگر می‌توانند شکل‌های متفاوت ارتباطی را امتحان کنند و آن‌ها را که هر دو طرف لذت‌بخش‌تر یافتند، ادامه دهند و بقیه شکل‌ها را متوقف کنند. فهمیدن اینکه طرف مقابل از چه چیزی لذت می‌برد هنر است و زن و مرد هر چه هنرمند‌تر باشند زندگی خوب و لذتبخش‌تری خواهند داشت.

۹- کانال واژن، حفره‌ای روی هم خوابیده است که بعد از ازدواج طول و قطر آن با آلت تناسلی همسر تطابق پیدا می‌کند؛ بهتر است آقایان و خانم‌ها استرس این موضوع را از خود دور کنند و به نکات دیگر و مهم‌تر ارتباط جنسی توجه کنند.

۱۰- برعکس آقایان که معمولاً فقط از طریق نزدیکی به اوج لذت جنسی می‌رسند، خانم‌ها از طرق دیگر مثل لمس و حرف‌های همزمان عاشقانه و مانند این‌ها هم می‌توانند به لذت برسند. این موضوع را از این بابت گفتیم که آقایان مضطرب نباشند که آیا خانم هم مثل من لذت می‌برد و یا چکار کنیم که با هم به اوج برسیم (خصوصاً در اول ازدواج معمولاً این امر شدنی نیست و بتدریج صورت می‌گیرد).

۱۱- استفاده از مواد مخدر، مواد نیروزا و غیره هیچ اثر مثبتی بر روی رابطه جنسی ندارد و بسیاری از آنها در آینده، چه بسا صدمات برگشت ناپذیری را سبب خواهد شد؛ بهتر است هر مشکلی در معاشقه پیدا کردید سریعاً به پزشک خود اطلاع داده و درمان متناسب را بگیرید. رابطه جنسی را مسئله‌ای بی‌اهمیت تلقی نکنید.

زوج‌ها

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: