کد خبر: ۵۱۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۴:۱۵ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - 2015February 10
شفاآنلاین-معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی در حاشیه آغاز بهره برداری طرح های دریایی و بندری استان هرمزگان گفت: پروژه های سرمایه گذاری در محوطه بندری با اعتبار بیش از یک هزار و 200 میلیارد ریال از منابع داخل سازمان بنادر و با مشارکت بخش خصوصی به بهره برداری رسیده است.
به گزارش شفاآنلاین از  شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران (مانا) ، علی جهاندیده در بندر شهید رجایی با اشاره به افتتاح طرح تعمیر و نوسازی خطوط 3 ، 6 و 8 ریلی در این بندر
خاطرنشان کرد : سازمان بنادر در نظر دارد سهم حمل و نقل ریلی و چند منظوره را در بنادر کشور افزایش دهد.
وی تأکید کرد : به استناد بودجه سال آینده ، این سازمان می تواند بخشی از طرح های عمرانی و توسعه ای در محوطه های بندری را از طریق بانک تضمین کند.
به گفته جهاندیده ، سازمان بنادر همچنین می تواند از محل تسهیلات ارزان قیمت همه یا بخشی از سود بانکی پروژه ها را به لحاظ پرداخت یارانه های بانکی پشتیبانی کند.
معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به افتتاح طرح بخش نخست فاز سوم توسعه بندر شهید رجایی و تجهیز شرقی و غربی فاز دوم این بندر ، از افزایش ظرفیت کانتینری بندر شهید رجایی به بیش از 8 میلیون کانتینرTEU خبر داد.
عضو هیئت عامل سازمان بنادر اضافه کرد : تا پایان امسال حجم سرمایه گذاری سازمان بنادر از محل منابع مردمی و بخش خصوصی به بیش از 5 هزار میلیارد تومان خواهد رسید که ضمن افزایش ظرفیت بندر ، بر ایجاد اشتغال پایدار در بنادر و سواحل مؤثر خواهد بود.
جهاندیده در باره کاهش زمان جابه جایی کالا در بنادر گفت : مطالعات متعددی در خصوص کاهش زمان و کاهش قیمت تمام شده کالا در دست انجام است.
به گفته وی ، مطالعات جذب اپراتور بندر شهید رجایی با همکاری شرکت های مشاور خارجی و داخلی در حال انجام است و در صددیم بهار سال آینده واگذاری ترمینال 1 و ترمینال 2 بندر شهید رجایی را به انجام برسانیم.

واحد مرکزی خبر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: