کد خبر: ۵۰۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۴ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - 2015February 07
صالح آبادی:
شفاآنلاین-مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران با اشاره به سپرده گذاری یک میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی در این بانک گفت: این بانک با نرخ سود کمتر نسبت به دیگر بانک ها در خدمت فعالان اقتصادی از جمله صادرکنندگان و وارد کنندگان است.
به گزارش شفا آنلاین،علی صالح آبادی روز شنبه در آیین بهره برداری از ساختمان بانک توسعه صادرات ایران شعبه ساری افزود: قیمت نفت تا 50 درصد کاهش یافته و دولت با حمایت از صادرکنندگان و فعالان بازرگانی درصدد افزایش صادرات غیرنفتی است.

وی اظهار کرد: از آنجا که این بانک تجربه تشکیل صندوق حمایت از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف را دارد، می تواند به شرکت های دانش بنیان استان مازندران نیز با تشکیل صندوق کمک های مالی کند.

صالح آبادی با بیان این که با شکل گیری صندوق حمایت از شرکت های دانش بنیان خط اعتباری برای این صندوق در بانک توسعه صادرات ایجاد خواهد شد، اضافه کرد: در حال حاضر برای صندوق دانشگاه صنعتی شریف 10میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

مدیر عامل سابق بورس با اشاره به مزیت های اقتصادی استان مازندران و حمایت بانک توسعه صادرات از شرکت های بزرگ صنعتی و کشاورزی در منطقه اظهار داشت: با توجه به وجود دریای خزر، زیر ساخت های بندری، فرودگاهی و ریلی در مازندران، مقدار صادرات و واردات از این استان باید افزایش یابد.



* بیکاری فارغ التحصیلان چالش جدی مازندران است

ربیع فلاح استاندار مازندران نیز با بیان این که به ظرفیت های توسعه ای استان توجه کافی نشده است، گفت: امروز بیکاری فارغ التحصیلان به چالش جدی در استان تبدیل شده است.

وی افزود: یکی از راه های حل معضل بیکاری دانش آموختگان، ایجاد شرکت های دانش بنیان است.

وی با بیان این که کشاورزی و گردشگری از مزیت های اصلی استان مازندران است، ادامه داد: درصدد مهندسی کردن فعالیت های کشاورزی با بکارگیری فارغ التحصیلان این بخش هستیم.

بیش از 50 واحد و مرکز آموزش عالی دولتی و غیر انتفاعی با حدود 280هزار دانشجو در استان مازندران وجود دارد.

بر اساس آمار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران نرخ بیکاری استان حدود 11.2 درصد است که 30 درصد آنان فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند.

فلاح با بیان این که سهم استان مازندران از اقتصاد صنعتی بسیار اندک است، ادامه داد: در حالی که کشورهای سبز دنیا بیشترین سهم را در اقتصاد صنعتی دارند، اما مازندران همچنان از حداقل های صنعتی برخوردار نیست.

وی شیلات و آبزی پروری را از دیگر مزیت های مهم اقتصادی استان مازندران عنوان کرد و ادامه داد: با بررسی ها و تحقیقات صورت گرفته می توان تولید بیش از 200 هزار تن انواع ماهی پرورشی به روش پرورش در قفس در دریا را انجام داد.

به گفته فلاح تاکنون 9 مجوز پرورش ماهی در قفس در دریای خزر به مقدار 20 هزار تن صادر شده و این طرح عملیاتی شده است.

استاندار مازندران بر لزوم حمایت بانک توسعه صادرات ایران از صادرکنندگان و تجار تاکید کرد و گفت: با توجه به این که بخش عمده ای از محصولات کشاورزی استان مزیت صادراتی دارند، تسهیلات و حمایت های ارزی بانک توسعه صادرات ضروری است.

فلاح گفت: در شرایط امروز اقتصاد، توسعه صادرات محصولات غیر نفتی مهمترین راهکار برای شکوفایی اقتصاد استان است.

ابوالفضل نوفرستی مدیر امور شعب بانک توسعه صادرات ایران نیز در این مراسم در گزارشی از فعالیت 10 ماهه نخست امسال این بانک، از پرداخت 30 هزار میلیارد ریال تسهیلات به صادرکنندگان و وارد کنندگان خبر داد.

وی گفت: در این مدت 490 میلیون دلار اسناد واردات و 500 میلیون دلار اسناد صادرات گشایش ارزی شده است.

وی اظهار داشت: این بانک علاوه بر ارایه تسهیلات، به صادرکنندگان و وارد کنندگان مشاوره های اقتصادی با موضوع های بازرگانی، ارز و ریال ارایه می کند.

نوفرستی با اشاره به این که اکنون 40 شعبه بانک توسعه صادرات در مراکز استان ها و مناطق آزاد کشور فعال است، اظهار داشت: انواع تسهیلات کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت به واحدهای تولیدی فعال در بخش صادرات ارایه می شود.

حامد گرجستانی مدیر شعبه ساری بانک توسعه صادرات ایران نیز در این مراسم با بیان این که 70 درصد تسهیلات دریافتی توسط صادرکنندگان استان مازندران از این بانک پرداخت شده، گفت: این بانک اکنون معوقه ای از صادرکنندگان و وارد کنندگان استان ندارد.

وی با بیان این که تسهیلات پرداختی به فعالان اقتصادی استان امسال 50 درصد بیشتر از سال قبل بوده است، ادامه داد: با توجه به رویکرد دولت و استاندار مازندران مبنی بر حمایت از صادرات محصولات غیرنفتی این بانک همه گونه همکاری با فعالان اقتصادی از جمله کارخانجاتی که محصولات صادراتی تولید می کنند را دارد.
ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: