کد خبر: ۵۰۷۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۱ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - 2015February 07
شفاآنلاین-در جامعه ما وقتی صحبت از رابطه جنسی می شود، مردم نوعی " بازداری" را احساس می کنند و به هر طریقی متوسل می شوند تا به نحوی از آن فرار کنند. این درحالی است که متخصصان جنسی و روان شناسان معتقدند صحبت کردن زوجها درباره چیزهایی که در رابطه جنسی دوست دارند و چیزهایی که در این رابطه دوست ندارند، اهمیت دارد؛ ولی با این حال عموما زوجها نسبت به آن بی تفاوتند و این مهم را نادیده می گیرند.

به گزارش شفا آنلاین،بسیاری از زنان و مردان احساس می کنند که به راحتی نمی توانند از همسرشان بخواهند که درباره جزئیات و تمایلات خود در رابطه جنسی صحبت کنند. متاسفانه صحبت از مسائل جنسی مترادف با انتقاد و سرزنش معنا می شود به همین دلیل اندک نیستند زنانی که صرفا برای خشنود کردن همسرشان تظاهر به ارگاسم می کنند .اما رسیدن به رضایت جنسی کار سختی نیست.
 
با همدیگر گفتگو کنید

یادتان باشد نه تنها زنان و مردان متفاوت هستند بلکه هر زن/مردی نیز متفاوت از دیگری است. به منظور کشف و شناخت این تفاوتها، یک مکالمه جنسی ساده و صمیمی اما مبتنی بر حقیقت یابی و توضیح تمایلات، توقعات و انتظارات بسیار رهگشاست و می تواند نتایج بسیار ارزشمند و به یادمانی بر جای بگذارد و درک درستی از نیازها و خواسته های همسر، دراختیارتان قرار دهد.

اندکی قبل و یا به هنگام برقراری رابطه جنسی، زمان مناسبی برای گفتگو و پرسش از  تمایلات و خواسته های همسر نیست. قطعا همسرتان با شنیدن این جمله " چه چیزی در رابطه جنسی دوست داری؟" ، " به نظرت برای بالا بردن کیفیت رابطه مان چه کنیم؟" و... بجای واکنش مثبت و مساعد بیشتر دلخور و ناراحت و یا حتی سرد خواهد شد. بهترین زمان برای گفتگوی جنسی، بعد از رابطه جنسی و یا زمانی است که شما بلافاصله بعد از آن قصد برقراری رابطه جنسی ندارید.

به طور قطع هیچ کس دوست ندارد و نمی خواهد در طی رابطه جنسی، به نیازها و خواسته هایش فکر کند؛ در حین برقراری رابطه، هر فردی  خواهان دریافت احساس بیشتر است تا بدین وسیله بتواند به تدریج به لذت کامل و ارگاسم برسد.
برای بدست آوردن اطلاعات و شناخت کافی درباره این که "زن/ مرد چه چیزهایی را در بستر دوست دارد" باید دقیقا به واکنش ها، عکس العمل ها و پاسخ های همسرتان در طی رابطه توجه داشته باشید و به آنها گوش فرا دهید

با بدست آوردن درک درست و روشن از آنچه که همسرتان دوست دارد و متمایل به انجام آن است، هم آرامش خود و همسرتان را تضمین می کنید هم از برقراری یک رابطه جنسی موفق خرسند و خوشحال خواهید شد. آگاهی از ترجیح ها، تمایلات و خواسته های همسرتان می تواند اطمینان خاصی را برای ایجاد یک تجربه جنسی جدید به وجود آورد؛ اگر چه شما و همسرتان هرگز مجبور نیستید  برای ایجاد عشق به صورت مکانیکی و ماشینی عمل کنید و یا آن که پیشنهادهای همسرتان را به عنوان احکام لازم الاجرا برای هر زمان و هر موقعیتی بدانید. شما و همسرتان همیشه این توانایی و اختیار را دارید تا هرگاه احساس کردید  بعضی چیزها در رابطه تان موثرو کارا نیست به روش های موثر قبلی و آنچه که  خود و همسرتان غالبا دوست دارید بازگردید. این نوع از اطمینان، در کسب آرامش از رابطه جنسی بسیار مفید بوده و به راستی زن و شوهر را در خلاق تر و خودجوش تر بودن، کمک می رساند.




رابطه جنسی,رابطه زناشویی خوب,بهترین رابطه زناشویی,بهترین ابطه زناشویی,ازهای رابطه جنسی


به واکنش های جنسی همسرتان توجه کنید

برای بدست آوردن اطلاعات و شناخت کافی درباره این که "زن/ مرد چه چیزهایی را در بستر دوست دارد" باید دقیقا به واکنش ها، عکس العمل ها و پاسخ های همسرتان در طی رابطه توجه داشته باشید و به آنها گوش فرا دهید. هر فردی نیاز به شنیدن نظرات کلامی و یا دیدن پاسخ های غیر کلامی همسرش درباره لذت و شهوت دارد؛ بدین  صورت است که  بازخورد دریافت کرده و از کارها و یا رفتارهایی که باعث ارضاء و یا عدم ارضاء همسرش می شود، آگاهی می یابد. برای دریافت بازخورد مستقیم تر، سوال کنید، بهترین زمان پرسش هم وقتی است که زن و شوهر رابطه جنسی موفقی داشته اند.
این گونه مکالمات نباید خیلی جدی و مستقیم باشند برای مثال نباید دفترچه یادداشت شخصی تان را بردارید و از همسرتان پرسش کنید که " خوب شما اول این را می خواهید و سپس آن را، من باید چنین کنم و چنین نکنم و..." ، این روش بسیار ماشینی به نظر می رسد، این در حالی است که زنان و مردان به هنگام رابطه جنسی، خواهان ابراز احساسات درونی از جانب همسرشان هستند، نه تعقیب و پیگیری یه فرمول دیکته شده و غیر قابل انعطاف؛ برای رفع این مشکل، بهتر است مکالمات و سوالات خود را با اندکی شوخی آمیخته و همراه کنید.
رابطه جنسی
بازخوردهای "گرم" و "سرد" ارائه دهید

زن و مرد نسبت به بازخوردهای جنسی حساسیت دارند. وقتی یکی از طرفین از جانب همسرش پیشنهاد و یا تقاضاهایی را می شنود ممکن است احساس کند که رفتارش زیر نظر بوده و به او انتقاد شده است؛ بر همین اساس، این احساسات برای بسیاری بار منفی به همراه داشته و حس بدی را برای آنان به وجود می آورد. برای برطرف کردن این مشکل توصیه می کنیم از تکنیک بازخوردهای "گرم" و "سرد" استفاده کنید.


 احتمالا شما در دوران کودکی یا نوجوانی تان بازی که "درآن چیزی پنهان می شد سپس فرد جستجو گر بر حسب نشانه های دریافتی  آن چیز را پیدا می کرد" را انجام داده اید، در آن بازی، بدون استفاده از پیام های مستقیم، تنها بوسیله ایجاد صداهایی روی یک طیف، که وقتی فرد به آن چیز نزدیک می شد صدا شدیدتر و تندتر و وقتی از آن دورتر می شد صدا کندتر و آرامتر می گردید، به فرد جستجو کننده  کمک می شد تا  سریع تر شی پنهان را پیدا کند. به روشی مشابه، زن و مرد در طی رابطه جنسی نیز می توانند با ایجاد و تعریف صداهایی خاص و یا علائم غیر کلامی دیگری چون چسباندن دستها به هم، کف زدن و.. ، به همسرشان این پیام را برساند که " با این کار مرا تحریک کرده ای(گرم)  و یا با این کار مرا تحریک نمیکنی (سرد)".


زمانی که می خواهید درباره بدن همسرتان بیاموزید دریافت این گونه پاسخ ها و راهنمایی ها خیلی مهم و مفید است آنچنان که گویی چشمان یکی بسته است اما برای پیدا کردن راه، نیازمند راهنمایی ها و پاسخ های دیگری است.  در پی هر عمل و لمس فرد می بایست بداند که آیا این رفتار "گرم" بوده یا "سرد".
گاهی اوقات لذت به قدری است که فرد صدا و یا هیچ نشانه ای از رضایت از خود بروز نمی دهد ، این حالت ممکن است باعث سردرگمی همسر (ارائه دهنده لذت) شود تا بدان جایی که تصور کند روش تحریک او درست نبوده و همسرش(دریافت کننده لذت) با این روش تحریک نمی شود و یا آن که آن را دوست ندارد، برای جلوگیری از این حالت، بهتر است فرد دریافت کننده لذت، به هنگام تمدد اعصاب و آرامش درونی، به صورت کلامی به همسرش اطلاع دهد که درحال لذت بردن است  و آرامش کاملی را تجربه می کند. با بیان جملاتی چون " احساس خوبی دارم می خواهم مدتی همین طور ادامه دهی"، من از نوازش های تو آرامش می گیرم" ، " لطفا ادامه بده" و... این خبر را به ارائه دهنده لذت می دهید که برای پشت سر گذاشتن این فرایند نیازمند زمان هستید، پس لازم است اندکی صبر کند.  
جهت دهی مثبت ایجاد کنید

اگر همسرتان عمل یا تحریکی را اشتباه انجام دهد یا کاری را کند که شما دوست ندارید، در این زمان بهتر است از تکنیک "حرکت کردن جهت دار" استفاده کنید؛ در این روش بجای توجه به مشکل، بر اصلاح و بدست آوردن موفقیت متمرکز شوید تا از اثربخشی بالای آن بهره مند شوید. مثلا، در طی رابطه جنسی، دست همسرتان را در جهتی پیش ببرید و حرکت دهید که آن را دوست دارید و  بواسطه آن می توانید  بیشترین لذت را تجربه کنید. حتی گاهی  می توانید حرکات تان را با  کلام مثبت همراه کنید و به همسرتان بگوئید: "من دوست دارم چنین کنی" .

تبیان

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: