کد خبر: ۵۰۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵:۰۰ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - 2015February 05
شفاآنلاین-براساس تحقیقات ژورنال پزشکی انگلیس ،‌فقط یک سوم از منابع مالی که برای مبارزه با همه گیری ابولا در غرب آفریقا وعده داده شده بود، پرداخت شده است که این مسئله احتمالا موجب سرعت یافتن انتشار ویروس شده است .
به گزارش شفاآنلاین، کارن گرپین کارشناس مسایل بهداشت عمومی دردانشگاه نیویورک نوشت :« در 31 دسامبر 2014، کشورها و سازمان های اعطا کننده کمک در مجموع دو میلیارد و 890 میلیون دلار برای حمایت از اقدامات بین المللی علیه همه گیری ابولا وعده داده بودند . در عین حال فقط یک میلیارد و نود میلیون دلار آن به طور قطعی پرداخت شده است .»
گرپین در این گزارش که سه شنبه منتشر شد توضیح داد :« مشکل سخاوتمندی اعطا کنندگان کمک نیست زیرا نیازها برای مبارزه با این همه گیری حدود یک میلیارد و 500 میلیون دلار برآورد شده است بلکه مشکل این است که منابع سریعا اختصاص نیافته است .»
وی اعلام کرد این تاخیرها احتمالا موجب گسترش این ویروس شده است .
به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن ، این گزارش تاکید می کند سازمان جهانی بهداشت اوایل اوت 2014 در برابر همه گیری تب توام با خونریزی ابولا بسیج جهانی اعلام کرد اما نخستین بخش از کمک ها شامل 500 میلیون دلار کمک تا اواسط اکتبر در اختیار این کشورها قرار نگرفت.
این گزارش بر ضرورت ایجاد سازوکاری تاکید کرد که امکان اختصاص سریع تر منابع مالی برای مبارزه با تهدیدات مربوط به سلامت عمومی مانند ابولا فراهم شود.
پیشروی این بیماری که در عرض یک سال 9000 تن را به کام مرگ کشانده است از یک ماه پیش در سه کشور غرب آفریقا که کانون این بیماری راتشکیل می دهند ( لیبریا ،‌گینه و سیرالئون) شاهد کندی قابل توجهی است .

واحد مرکزی خبر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: