کد خبر: ۵۰۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷:۰۰ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - 2015February 02
مديرعامل بانک سپه:
شفاآنلاین-مدیرعامل بانک سپه با تبیین آسیب های اقتصادی ناشی از بنگاه داری بانکها گفت: ادامه این روند ضمن بازداشتن بانک‌ها از فعالیت های اصلی ، آسیب هایی را نیز متوجه اقتصاد کشور می کند که یک مورد ان تشدید رکود تورمی است.
به گزارش شفاآنلاین از پایگاه اطلاع رسانی بانک سپه ؛ سید کامل تقوی نژاد افزود : در شرایط کنونی که رکود تورمی در کشور همه فعالان اقتصادی را متأثر کرده ه است ، اختصاص منابع مالی به یک گروه خاص از شرکت های تابعه و زیر مجموعه بانک ها و محرومیت دیگر فعالان و بنگاه های اقتصادی از دستیابی به منابع مالی کافی و باثبات ، به تغییر جهت حرکت این بنگاه‌ها به سمت تامین مالی از منابع بی ثبات و بازار آزاد و با نرخ های غیر متعارف منجر می شود.
تقوی نژاد گفت : این روند سبب افزایش هزینه های تولید و رشد قیمت تمام شده کالاها و خدمات تولیدی می شود و شرایط نامطلوب موجود را تشدید خواهدکرد.
وی افزود: ورود بانک ها به عرصه بنگاه داری باعث می شود فضای مطلوبی که برای رشد و رقابت بنگاه‌های اقتصادی مورد نیاز است ، ایجاد نشود و حمایت مالی بانک ها از شرکت های تابعه و زیرمجموعه خود، می تواند کاهش قدرت رقابت بخش خصوصی در عرصه هایی را که بانک ها ورود کرده است ، به دنبال داشته باشد.
تقوی نژاد اظهار داشت :بانک‌ها با تزریق منابع مالی مورد نیاز شرکت های زیرمجموعه خود، می‌توانند نظم رقابت‌پذیری بازار را به مرور زمان با اخلال مواجه کنند و در نتیجه سرمایه‌گذاران و بنگاههایی که توان رقابت با این‌گونه مؤسسات را در خود نمی‌بینند، به‌تدریج از بازار حذف می شوند و سرمایه‌های خود را به بازارهای کاذب، دارای ریسک و سفته‌بازی سوق می دهند.

* تازه ترین نسخه همراه بانک با امنیت بالا

رئیس اداره کل خدمات فناوری اطلاعات و توسعه بانکداری نوین از ارائه جدیدترین نسخه همراه بانک سپه با 13 مزیت ویژه خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بانک سپه، حسین صلواتی با اشاره به تاکیدات مدیرعامل بانک مبنی بر توجه ویژه به بانکداری الکترونیک و خدمات جدید از اجرایی شدن 26 طرح در حوزه فناوری اطلاعات و توسعه بانکداری نوین خبر داد که از جمله آنها ارائه جدیدترین نسخه همراه بانک سپه است. صلواتی با بیان اینکه نسخه جدید همراه بانک سپه از اول دی سال جاری رونمایی و مورد استفاده مشتریان قرار گرفته است ، گفت : بانک سپه به عنوان نخستین بانک ایرانی در سال های اخیر اقدام به ارائه نرم افزارهای همراه بانک در قالب سیستم عامل های جاوا واندروید کرده است که خدمت رسانی به بیش از 2 میلیون مشتری را برعهده دارد .
صلواتی گفت: با توجه به ارتقاء نسخه سیستم عاملهای تلفنهای همراه و همچنین افزایش نیاز مشتریان به خدمات جدید و عدم ارائه نسخه جدید بانک سپه برای تهیه و تولید نرم افزار همراه بانک قابل نصب بر روی تمامی نسخه های موجود سیستم عامل اندروید ( از2.3.2 تا نسخه 5 ) اقدام کرده است.
وی به 13 مزیت نسخه جدید اشاره کرد و اظهارداشت: از روی همه نسخه های موجود سیستم عامل اندروید قابلیت ارائه است ، بدون نیاز به مراجعه به سایت برای دریافت کلید ارتباطی ، تبادل را انجام می دهد ، حسابها و کارتهای مشتری را به روزرسانی می کند، قابلیت ارائه صورتحساب براساس تعداد گردش یا از تاریخی معین را دارد ، قابلیت تغییر رمز ورود به درگاه ، نام کاربری، ارائه موجودی حساب ، انتقال وجه حسابی ، افزودن یا حذف حساب مقابل ، دریافت حسابهای مقابل از مرکز ، پرداخت قبوض را دارد ، با شماره مشتری و رمز عبور درگاه قادر به خدمت گیری روی تمامی حسابهای اعلامی خود خواهد بود. توانایی برقراری ارتباط با مرکز در قالب پیامک و هم در قالب اینترنت را دارد. صلواتی گفت : نسخه جدید همراه بانک سپه را کارکنان تهیه کرده اند و محصول برون سپاری نیست ، بنابراین ارائه هرگونه خدمت جدید با زمان کوتاهتری امکان پذیر است .
وی اضافه کرد: این نرم افزار از امنیت قابل قبول برخوردار است و این امنیت در هر دو بستر پیامک و اینترنت تامین شده و با حداقل پهنای باند اینترنتی موجود در بستر سیم کارت (GPRS,3G,4G) یا بی سیم wifi قابل استفاده
است.
صلواتی در تشریح برنامه های بانک سپه در باره نسخه های بعدی همراه بانک گفت: ارائه سرویس های شارژ اپراتور، ارائه خدمات کارت از قبیل صدور ، تمدید ، مسدود کردن، ارائه خدمات افتتاح حساب ( همه درگاههای غیر حضوری )، ارائه خدمات چک ( صدور دسته چک ، رویت وضعیت چک و ....) ، ارائه خدمات موقعیت یابی و ارائه شعبه نزدیک تر به مشتری ، ارائه خدمات دریافت نوبت ، خدمات داخل شعبه از طریق موبایل ، ارائه خدمات انتقال بین کارتهای داخلی و ارائه خدمات انتقال در ساتنا و پایا در نسخه های بعدی همراه بانک سپه دیده شده است.
وی افزود : بانک سپه به جز نسخه جدید همراه بانک ، برنامه و اپلیکیشن خاصی برای استفاده مشتریان بر بستر تلفن همراه دارد که می توان به معرفی نرم افزار بر روی سیستم عامل windows phone 0 iphone و معرفی نرم افزار mobile view که بر روی بستر اینترنت و مخصوص گوشی های هوشمند است اشاره کرد که نرم افزار اخیر، خدمات بسیار متنوع از جمله خدمات شتابی را برروی بستر موبایل فراهم می آورد.
این نرم افزار به دلیل استفاده از مرورگر ها قابلیت بهره برداری برای هر نوع گوشی را خواهد داشت.
وی در باره نحوه شناسایی و حل مشکلات نسخه های مختلف همراه بانک گفت: در حال حاضر شناسایی و حل مشکلات نسخه های مختلف همراه بانک از طریق ارتباط غیرمستقیم مشتریان با شعب، سامانه 1557 یا از طریق کارکنان اداره کل تشکیلات و روشها که وظیفه تست این سامانه را دارند صورت می گیرد . همچنین کسانی که در اداره کل خدمات فناوری اطلاعات و توسعه بانکداری نوین به امر تولید و توسعه سیستم مشغول به خدمت هستند وظیفه تحقیق در موبایل بانکینگ را نیز به عهده دارند تا به ارتقای نسخه های بعدی نیز
کمک شود.

واحد مرکزی خبر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: