کد خبر: ۴۹۵۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲:۳۰ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - 2015January 29
شفاآنلاین-مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت : هر مدرسه ای اعم از دولتی ، نمونه دولتی ، تیزهوشان و غیرانتفاعی که در نزد یکی از شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران گردش مالی داشته باشد ، می تواند اولیاء دانش آموزان را برای گرفتن قرض الحسنه کمک تحصیلی معرفی کند.
به گزارش شفاآنلاین، آقای للگانی در نشست خبری افزود:
این وام فقط مخصوص مدارس غیر انتفاعی نیست و شامل همه مدارس می شود به شرط آنکه در نزد بانک گردش مالی داشته باشند.
وی با بیان اینکه این بانک با سهامداری 10 بانک بزرگ کشور کار خود را در زمینه پرداخت قرض الحسنه اسلامی با کارمزد 4 درصد آغاز کرده است ، گفت: تا دی امسال امار سپرده های پس انداز بانک به دو میلیون و 400 هزار فقره رسیده که نسبت به سال گذشته 21 درصد رشد نشان می دهد و از 12 هزار میلیارد ریال به 15 هزار میلیارد ریال رسیده است.
للگانی افزود : حساب های جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 27 درصد و حساب های ویژه 33 درصد رشد داشته است و در مجموع منابع بانک از 24 به 31 هزار میلیارد ریال در سال 93 افزایش داشته است که رشد 25 و نیم درصدی نشان می دهد.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با بیان اینکه تا دی ماه ، 115 هزار فقره وام قرض الحسنه ازدواج پرداخت شده است ، گفت: همچنین در این مدت 315 هزار وام قرض الحسنه نیز به اقشار مختلف مردم در سراسر کشور پرداخت کرده ایم.
وی با بیان اینکه خودپردازهای این بانک از 533 به 637 دستگاه در سال 93 رسیده است که رشد 15 درصدی نشان می دهد.
للگانی افزود: دستگاه های خرید فروشگاهی این بانک نیز از 28 به 41 هزار واحد افزایش یافته است که 42 درصد رشد دارد.
للگانی با بیان اینکه این بانک قرار است بدون هیچ گونه بنگاهداری صرفاً منابع را در توزیع تسهیلات قرض الحسنه خرج کند ، گفت: برای افزایش منابع بانک باید از ابزارهایی مانند افزایش دستگاه های خودپرداز و فروش ، کمک به مجموعه شرکت های تعاونی مسکن کارکنان یا زائرسراها استفاده کنیم.
وی اظهار داشت : این بانک براساس مصوبه شورای پول و اعتبار غیردولتی محسوب می شود که باید سهام آن در بورس عرضه شود و تلاش می کنیم
پس از تکمیل سرمایه بانک ، سهام آن را در بورس عرضه کنیم و این جزو تکالیف بانک است

واحد مرکزی خبر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: