کد خبر: ۴۹۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - 2015January 28
شفاآنلاین- مدیر برنامه ملی سرطان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه سالانه 90 هزار نفر در کشور به سرطان مبتلا می شوند از تدوین بسته حمایت از مبتلایان سرطان به منظور بهبود پوشش بیمه ای داروهای شیمی درمانی خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر «علی قنبری مطلق» افزود: این بسته حمایتی از ابتدای سال آینده عملیاتی خواهد شد تا داروهای مبتلایان به سرطان در دسترس باشد.

وی خاطرنشان کرد: در سال 2012 ، 14 میلیون نفر در جهان به سرطان مبتلا بودند که پیش بینی می شود این رقم در سال 2015 به 28 میلیون نفر افزایش یابد.

وی اظهار داشت: میزان بروز سرطان در کشور کمتر از متوسط جهانی است اما طی دو دهه آینده میزان ابتلا به سرطان در جهان دو برابر خواهد شد که 70 درصد آن مربوط به کشورهای در حال توسعه از جمله ایران خواهد بود.

قنبری یادآور شد: هم اکنون شایع ترین سرطان بین زنان ، سرطان پستان و شایع ترین سرطان بین مردان در کشور ، سرطان معده است.



**کمپین پویش ملی مبارزه با سرطان

مدیر برنامه ملی سرطان وزارت بهداشت، گفت: امسال نخستین بار کمپین پویش ملی مبارزه با سرطان از هشتم تا پانزدهم بهمن ماه جاری در کشور برگزار می شود که هدف از آن همگرایی نهادها برای بررسی و مراقبت از عوامل خطر بروز سرطان مانند رژیم غذایی ناسالم، سیگار، الکل و بی تحرکی است.

قنبری خاطرنشان کرد: در این کمپین ، آموزش های خودمراقبتی از طریق رسانه های عمومی به مردم ارائه می شود.



**دستگاه ها به وظایف خود در زمینه پیشگیری از سرطان عمل کنند

مدیر برنامه ملی سرطان وزارت بهداشت، اظهار داشت: این وزارتخانه از طریق شورای عالی سلامت و امنیت غذایی ، سهم دستگاه ها در خصوص پیشگیری از سرطان را پیگیری می کند که آیا این نهادها به وظایف خود در این زمینه عمل می کنند.

قنبری افزود: 40 درصد سرطان ها قابل پیشگیری بوده و بیش از نیمی از سرطان ها قابل درمان است.
ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: