کد خبر: ۴۹۱۷۸
تاریخ انتشار: ۰۲:۱۰ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - 2015January 26
شفاآنلاین-سازمان جهانی بهداشت روز یکشنبه اذعان کرد درباره همه گیری ویروس مرگبار ابولا دیر اقدام کرده است و باید از این موضوع درس عبرت گرفت.
به گزارش شفاآنلاین، مارگارت چان، رئیس سازمان جهانی بهداشت در آغاز نشست فوری روز یکشنبه درباره سازماندهی مبارزه با این بیماری اعلام کرد به رغم وقفه در این همه گیری جایی برای رضایت وجود ندارد و پیشرفت ها به دست آمده در مبارزه ضد این بیماری احتمال دارد به راحتی از دست برود.
چان با اذعان به اینکه سازمان جهانی بهداشت دیر هنگام علیه این بیماری اقدام کرد سازماندهی مناسب را در این زمینه خواستار شد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از ژنو، وی در جمع هیئت های حاضر در سومین نشست فوری سازمان جهانی بهداشت گفت: « غرب آفریقا نخستین تجربه شیوع ویروس را تجربه کرد و جهان از جمله سازمان جهانی بهداشت خیلی دیر متوجه شدند با چه وضعی رو به رو هستند.»
مدیر سازمان جهانی بهداشت:« فاجعه ابولا به جهان و سازمان جهانی بهداشت فهماند که در آینده چگونه از چنین حوادثی جلوگیری کند .»
همه گیری ابولا از دسامبر 2013 به جان باختن حدود 9000 نفر منجر شد.
اغلب قربانیان را ساکنان سه کشور آفریقایی لیبریا، گینه و سیرالئون تشکیل می دهند.
ماگارت چان همچنین تشکیل یک صندوق فوری را برای پاسخگویی سریع در مواضع اضطراری خواستار شد و بر ضرورت تقویت مدیریت بحران در سازمان جهانی بهداشت و هماهنگی بهتر بین المللی تاکید کرد.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: