کد خبر: ۴۹۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۴ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - 2015January 25
شفا آنلاين-بدن ما به گونه اي طراحي شده است که به طور منظم عامل بيماري زا را دفع مي کند. اما يک سيستم دفاعي ضعيف، خستگي مفرط و استرس عاطفي و فيزيکي، مي تواند به تکرار عفونت هاي ويروسي منجر شود؛ عفونت هايي شامل سرماخوردگي، آنفلوآنزا، برونشيت، تبخال و زگيل در قسمت تناسلي و... که اگر بيش از سالي يک بار اين ناراحتي ها را تجربه کرده ايد، مي تواند نشانه سيستم ايمني ضعيف باشد.

به گزارش شفا آنلاين،سيستم دفاعي هر انسان در ۳ سطح عمل مي کند؛ ابتدا پوست، خلط، بزاق دهان و مايعات بدني،مانع اغلب عوامل بيماري زا مي شود. در صورت عبور عوامل بيماري زا از اين لايه اوليه، بدن واکنش ضد التهاب را شروع مي کند. التهاب مزمن در صورت درمان نشدن به بيماري منجر مي شود. به همين دليل لازم است غذاهاي ضدالتهابي زيادي در برنامه غذايي اضافه شود. آخرين لايه دفاعي، هنگامي واکنش نشان مي دهد که بدن سلول هاي T و B را رها کند. اين سلول ها به ترتيب عامل بيماري زا را از بين مي برد و آنتي بادي توليد مي کند. با افزودن نکات ساده بهداشتي و غذاهاي سالم و تقويت کننده سيستم دفاعي در برنامه روزانه، مي توانيد قدرت دفاعي بدن را در برابر بيماري ها تقويت کنيد.



روغن نارگيل

اسيد لوريک، نوعي چربي اشباع شده است که در روغن نارگيل يافت و مانع تکثير ويروس مي شود و اغلب براي عفونت هاي ويروسي از جمله سرماخوردگي، آنفلوآنزاي خوکي، تبخال و... مصرف مي شود. خاصيت ضدميکروبي روغن نارگيل، لايه محافظ ليپيد در اطراف باکتري و ويروس را از بين مي برد. براي سلامتي دهان و سيستم تنفسي، قرار دادن روغن به مدت ۲۰ دقيقه در موضع مي تواند مفيد واقع شود. در اين روش ۳ هزار ساله کافي است يک قاشق غذاخوري روغن نارگيل در دهان بريزيد و سپس به مدت ۲۰ دقيقه نگه داريد.

قارچ

اين ماده غذايي حاوي خواص ضد ويروسي، ضد باکتريايي و ضدسرطاني است. همه انواع قارچ ها حاوي ترکيبي است که سيستم ايمني بدن را تحريک مي کند.

بتاگلوکنز سلول هاي سفيد را به حالت آماده باش قرار مي دهد. بنابراين هر نوع بيماري را به موقع متوقف مي کند.

مصرف آب

همه ما مي دانيم، در زمان سرماخوردگي مصرف آب را بايد افزايش داد. کمبود آب در بدن مي تواند باعث ضعيف شدن سيستم ايمني بدن شود و فرد را به عفونت ها مستعدتر سازد.

عدم استعمال دخانيات

سيگار نه تنها براي ريه ها مضر است بلکه توتون و ماده شيميايي آن نيز، مبارزه با عفونت ها را سخت مي کند و بدن را مستعد عفونت هاي ويروسي مزمن و آکنه، سرطان ها و اختلالات خود ايمني مي کند.

ورزش منظم

ورزش باعث مي شود احساس بهتري داشته باشيد، اما آيا ورزش از سلامتي در برابر عفونت هاي ويروسي نيز محافظت مي کند؟ ورزش گلبول هاي سفيد خون را در اطراف بدن مي چرخاند و عامل بيماري زا را از بين مي برد.

اين يکي از بهترين راه هاي کاهش استرس است.

براي نتيجه بهتر، برنامه ورزشي منظم خود را حفظ کنيد. البته نبايد افراط کرد.

افراط مي تواند باعث افزايش استرس هاي فيزيکي شود.

شاهدانه

پروتئين اين دانه حاوي گلوبوليني به نام «اديستين» است که سيستم دفاعي بدن را تقويت مي کند. اين دانه ها حاوي اسيد آمينه لازم و امگا ۳ و ۶ است.





نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: