کد خبر: ۴۹۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۹ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - 2015January 24
شفا آنلاين- یک فوق تخصص گوش، حلق و بینی به بررسی شایع‌ترین علت بوی بد دهان پرداخت و گفت: آقایان در رعایت بهداشت دهان و دندان دچار مشکل هستند و رعایت این مسائل در آنها ضعیف‌تر است به همین دلیل بودی بد دهان در مردان شایع‌تر است.

به گزارش شفا آنلاين،دکتر علیرضا جوادی درباره مهم‌ترین دلایل بوی بد دهان گفت: علت‌یابی بوی بدن دهان یکی از پیچیده‌ترین مسائل در بین پزشکان است زیرا اغلب علت ناشناخته دارند اما از علت‌های شایع این عارضه می‌توان به مشکلات دندان، لوزه و سینوس‌ها اشاره کرد.


وی افزود: زمانی که لثه سوراخ می‌شود مواد غذایی در میان این سوارخ‌ها تجمع می‌یابند و ایجاد بوی بد در دهان می‌کنند و زمانی هم دندان‌ها دچار پوسیدگی شوند منجر بروز این عارضه در افراد می‌شود.

این فوق تخصص گوش، حلق و بینی با توجه به اینکه بوی‌ بد دهان می تواند به دلیل علت‌های دیگر نیز ایجاد شود عنوان کرد: مشکلات دیگری از قبیل بیماری‌های گوارشی مانند مشکلات معده، زخم و باکتری معده، بیماری‌های تنفسی و مشکلات ریوی نیز می‌توانند منجر به بروز بوی بد دهان شوند.

وی با بیان اینکه بوی بد دهان در آقایان شایع‌تر از خانم‌ها است گفت: آقایان در رعایت بهداشت دهان و دندان دچار مشکل هستند و رعایت این مسائل در آنها ضعیف‌تر است به همین دلیل بودی بد دهان در مردان شایع‌تر است.

جوادی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: برخی از بیماران به دلیل پوسیدگی دندان و بیماری‌های لثه به متخصصان دندانپزشکی ارجاع داده می‌شوند.

وی در پایان در پاسخ به اینکه آیا مصرف اسپری و آدامس‌های خوشبو کننده می‌تواند در رفع بوی بد دهان موثر باشد گفت: مصرف این مواد تنها می‌تواند در پوشش موقت بوی بد دهن موثر باشد بنابراین استفاده از اسپری، آدامس و شیرینی‌های خوشبو کننده نمی‌تواند به عنوان درمان مطرح شود.





نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: