کد خبر: ۴۸۹۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۹ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - 2015January 24
شفا آنلاین:رنگ مشکی،نماد قاطعیت و رسمیت است، به همین دلیل بیشتر لباس‌های سیاستمداران در جلسات مشکی است.
به گزارش شفا آنلاین-میلاد نیکوپایان مشاور مذهبی  با بیان این مطلب افزود: زنگ مشکی بیانگر دنیای تاریکی است که معمولا در زمان مرگی مطر ح می‌شود و در این خصوص روان شناسان معتقدند که رنگ‌ها تاثیر زیادی در واکنش و رفتار انسان‌ها دارد.

این مشاور با اشاره به اینکه افراد کمی از نظر روحی، تحت تاثیر رنگ‌ها قرار نمی‌گیرند، اظهار داشت: شخصیت‌ها،با رنگ‌هایی که در زندگی روزمره استفاده می‌کنیم در ارتباط است و بیانگر خصوصیات اخلاقی و رفتاری ما است.

وی با بیان اینکه مشکی جزء رنگ‌هایی است که بیشتر در مراسم عزاداری مورد استفاده قرار می‌گیرد، تصریح کرد: اغلب مردم بر این باورند که رنگ مشکی، نمادی از خاموشی دنیا، بعد از فوت یکی از نزدیکان است، به همین دلیل موضوعات مربوط به زندگی عزاداران با رنگ مشکی پوشیده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه رنگ مشکی قوی‌ترین رنگ در میان رنگ‌ها است، افزود: رنگ مشکی نور را جذب می‌کند و احساس قاطعیت را ره وجود می‌آورد، به همین دلیل سیاستمداران در جلسات رسمی از رنگ مشکی برای نشان دادن قاطعیت استفاده می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: رنگ سفید به معنای (وجود) ورنگ مشکی به دلیل ابهت و رسمیتی که دارد  به عنوان (عدم وجود) معنا می‌شود به همین دلیل برای نشان دادن شدت ناراحتی، از رنگ های تیره، به خصوص رنگ مشکی استفاده می‌کنند.
برچسب ها: مشاور ، مشکی ، واکنش
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: