کد خبر: ۴۸۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۶ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - 2015January 24
شفا آنلاین:با توجه به اینکه عمل جراحی در افراد مسن پر خطر است باید با همکاری متخصصان قلب و بیهوشی ریسک عمل کاهش یابد.
به گزارش شفا آنلاین-دکتر مسعود‌ اسلامی دبیر کل سمپوزیوم‌ مشاور قلب در اعمال جراحی غیر قبلی بیان کرد: سن مردم در حال افزایش است و افراد مسن بیش از دیگران نیازمند جراحی‌های مختلف مانند روده، کبد، چشم هستند و این میزان 4 برابر یک فرد میانسال است.

وی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود در 20 سال آینده تعداد اعمال جراحی غیرقلبی مثل روده، قلب و پروستات 20 تا 50 درصد افزایش پیدا می‌کند چرا که متوسط سن جمعیت افزایش پیدا می‌کند و افراد مسن نیازمند اعمال جراحی بیشتر هستند.

اسلامی خاطرنشان کرد: بایستی متخصصین قلب، بیهوشی و جراحی همکاری کنند و از روش‌هایی در قبل از عمل استفاده کنند که علیرغم افزایش جراحی ها در سال آینده میزان مرگ و میر ناشی از جراحی افزایش نیابد چرا که ریسک را کنترل کنند.

دبیر علمی سمپوزیوم مشاوره قلب در اعمال جراحی غیر قلبی این کنترل ریسک را منوط به همکاری دقیق بین 3 متخصص بیوشی، قلب و جراحان دانست و گفت: فردی که بیماری‌های قلبی یا فاکتورهای خطرساز قلبی دارد توسط این مراقبت‌ها و اقدامات کنترل می‌شود و پس از کاهش ریسک عمل، جراحی انجام می‌شود.

وی گفت: این سمپوزیوم سعی می‌شود آخرین دستاوردهایی در این زمینه که توسط انجمن قلب آمریکا و اروپا مطرح می‌شود و بومی سازی می‌شود و متخصصان با آخرین گایدلاین‌ها آشنا شوند و بدین وسیله ریسک قلبی را کنترل کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: