کد خبر: ۴۸۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۲ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - 2015January 21
شفاآنلاین-رئیس انجمن پزشکان عمومی ایران نسبت به انزوا و مهاجرت‌های شغلی و جغرافیایی پزشکان عمومی کشور هشدار داد.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر عباس کامیابی صبح چهارشنبه در دومین همایش علمی جامع پزشکی ایران که در مرکز همایش‌های رازی برگزار می‌شود، افزود: هویت طب عمومی در کشور دچار بحران است و متاسفانه جایگاهی برای این طب در کشور تدوین نشده است.

وی خطاب به حاضران در همایش، گفت: شما بهتر می‌دانید اگر خدشه ای به جایگاه طب عمومی وارد شود، پزشکان عمومی نیز از نقش اصلی و خدماتی که ارائه می‌دهند، باز خواهند ماند.

کامیابی، طب عمومی را پایه اول برای سایر سطوح درمان دانست و گفت: متاسفانه در حال حاضر با انزوا و مهاجرت شغلی و جغرافیایی پزشکان عمومی در کشور مواجه هستیم به طوری که عده ای از حرفه خود دست می‌کشند و برخی نیز نقل مکان می‌کنند که اینها هر دو مهاجرت است و پزشکان عمومی را منزوی می‌کند.

رئیس انجمن پزشکان عمومی ایران با تاکید بر پیاده سازی برنامه نظام اجرا و پزشک خانواده در کشور، تصریح کرد: قطعا با انجام این کار بخش مهمی از هویت طب عمومی بازآفرینی خواهد شد.

وی بر اصلاح نظام پرداخت، اصلاح نظام پایش و همچنین اصلاح بسته خدمات سلامت تاکید کرد و گفت: از مسئولان این سئوال را دارم که آیا اراده راسخ برای پیاده سازی علمی برنامه سطح بندی در کشور وجود دارد یا خیر؟

کامیابی افزود: آیا تنگناهای روزانه بر طب عمومی افزایش خواهد یافت یا نه،  پزشکی عمومی در جای خودش قرار نگرفته و این به دور از عدل است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: