کد خبر: ۴۸۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۸ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - 2015January 21
شفاآنلاین-فوق‌تخصص مغز و اعصاب کودکان با تشریح دلایل بروز سردرد تنشی و عصبی گفت: برداشتن اسباب‌بازی کودک توسط همبازی‌ او، امتحان، رابطه نامناسب والدین با کودک و فرزند طلاق بودن جزو عوامل بروز سردردهای تنشی و عصبی در کودکان و نوجوانان است.
به گزارش شفا آنلاین،ساسان ساکت  سردرد تنشی را شایع‌ترین سردرد با الگوی تکرار شونده در بین کودکان و نوجوانان عنوان کرد و اظهار داشت: سردرد تنشی از نظر شدت جزو سردردهای خفیف طبقه‌بندی می‌شود و نشانه‌های همراه مانند تهوع و استفراغ را ندارد.

*سردرد تنشی عملکرد اجتماعی کودک را مختل نمی‌کند

وی افزود: این نوع سردرد به ندرت موجب اختلال در عملکرد اجتماعی کودک می‌شود.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در سردرد تنشی کودک به همه نقاط سر خود اشاره کرده و ماهیت درد را فشارنده توصیف می‌کند.

*دانش‌آموزان دبستانی در مدرسه و موقع امتحان دچار سردرد تنشی می‌شوند

این فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان اظهار داشت: همانطور که اشاره شد تهوع و استفراغ،ترس از نور و صدا در مبتلایان به سردرد تنشی و عصبی دیده نمی‌شود آنچه بیش از همه در همراهی این نوع سردردها دیده می‌شود عوامل فشارزای محیطی برای کودکان و شغلی برای نوجوانان است معمولاً کودکان در مدرسه و موقع امتحان دچار سردرد تنشی می‌شوند. قبل از سنین دبستان نیز معمولاً موقع بازی وقتی که اسباب‌بازی کودک توسط همبازی او برداشته می‌شود کودک دچار سردرد می‌شود.

*رابطه سردرد با نحوه تعامل والدین با کودک

وی ادامه داد: نحوه تعامل والدین با کودک و اختلاف ‌آن دو می‌تواند موجب سردرد تنشی در کودک شود. کیفیت رابطه والدین با فرزند خود را می‌توانیم از نحوه رفتار آنها با کودک در درمانگاه ارزیابی کنیم معمولاً والدینی که تعامل خوبی با فرزندشان ندارند کودک را با بدرفتاری و حتی تنبیه بدنی به درمانگاه مغز و اعصاب کودکان می‌آورند چنانچه علت خاصی برای سردرد تنشی و عصبی کودک پیدا نشود به کیفیت رابطه والدین با یکدیگر باید شک کرد.

*فرزندان طلاق دچار سردرد تنشی می‌شوند

استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: کودکانی که والدین آنها از یکدیگر جدا شده‌اند به دلیل استرس، اضطراب، افسردگی، خشم و سرخوردگی والدی که سرپرستی کودک را بر عهده دارد ممکن است دچار سردرد تنشی و عصبی شوند.

وی ادامه داد: سردردهای تنشی معمولاً در محدوده سنی ورود به مدرسه دیده می‌شوند و این درست برخلاف میگرن است که در چند ماهگی و حتی زیر یک سالگی در کودک دیده می‌شود.
فارس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: