کد خبر: ۴۸۳۶۶
تاریخ انتشار: ۰۶:۳۰ - ۲۹ دی ۱۳۹۳ - 2015January 19
شفاآنلاین-رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور از اجرای طرح غربالگری سلامت روان در جامعه کار و تولید خبر داد .
به گزارش شفاآنلاین، مجید رضازاده گفت: این طرح با حمایت وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی اجرا و بر اساس آن اطلس سلامت روان در هر منطقه از کشور ارائه می شود.
وی افزود: اطلس سلامت روان منبع مناسبی برای برنامه ریزی های آینده برای ارتقاء سطح سلامت روان در محیط های کار و تولید در بنگاه های اقتصادی خواهد بود.
رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور گفت: محیط کار بخش زیادی از ساعات فعال زندگی ما را به خود اختصاص می‌دهد تا جایی که تفکیک مرز بین کار و زندگی گاهی اوقات دچار مشکل می‌شود و هر دو تأثیرات متقابلی بر هم دارد.
وی اضافه کرد: محیط فیزیکی کار، روابط حاکم بر کار، نوع شغل، مخاطرات جسمی و روانی حاصل از کار، چگونگی سازگاری فرد شاغل با محیط کار، روش رویارویی فرد شاغل با مشکلات خانواده و متعادل‌سازی آن با کار به عنوان منابع استرس شغلی محسوب می‌شوند.
رضازاده افزود: بسیاری از روانشناسان اعتقاد دارند تجربه استرس طولانی مدت، دائم و بیش از حد می‌تواند تأثیرات منفی بر سلامت جسمی و روانی فرد داشته باشد و خطر بروز بیماری‌هایی همچون سرطان را افزایش دهد و گاه اختلالات عاطفی همچون اضطراب و افسردگی را نیز به دنبال دارد.
وی اضافه کرد: مشکلات روانی _ اجتماعی در محیط‌های کار علاوه بر کاهش بهره‌وری، تنش‌های بین فردی را به ساختار جامعه تحمیل می‌کند.
رضازاده گفت: سازمان بهزیستی کشور با توجه به رسالتی که در ارتقاء سطح سلامت روان جامعه به عهده دارد، اجرای طرح غربالگری سلامت روان در جامعه کار و تولید را در برنامه‌های خود قرار داده است.
وی افزود: در یک ماه گذشته 266 نفر با خط مشاوره جامعه کار و تولید به شماره 43945_021 تماس گرفته اند.
رضازاده با بیان اینکه باید به مسئله سلامت روان در کشور توجه شود، گفت: یک ‌چهارم جمعیت کشور نیازمند خدمات روان‌شناختی هستند.

واحد مرکزی خبر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: