کد خبر: ۴۸۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۲۸ دی ۱۳۹۳ - 2015January 18
شفاآنلاین-رییس فدراسیون بیماران خاص و پیوند اعضای کشور گفت: بدنبال پایه گذاری فدراسیون جهانی تالاسمی در ایران هستیم.
به گزارش شفا آنلاین،«سیدباقر فاطمی نسب» روز شنبه در مجمع انتخاب رییس هیات ورزش های بیماران خاص و پیوند اعضای خراسان جنوبی در بیرجند افزود: با توجه به این که مقر فدراسیون جهانی بیماران خاص در انگلستان مستقر است، در حال رایزنی با این کشور هستیم.

وی با بیان این که بیماران دیابتی نوع یک و دو، تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی و نیز پیوند اعضا تحت پوشش این فدراسیون هستند، گفت: متاسفانه تعداد بیماران دیابت نوع دو در کشور در حال افزایش است.

فاطمی نسب افزود: باید با توسعه ورزش در این بخش علاوه بر توجه به بیماران خاص و پیوند اعضا، توجه مردم و جامعه را نیز به این بیماران و رفع مشکلات آنان افزایش داد.

وی بر نقش ورزشکاران در فرهنگ سازی، کمک و حمایت از بیماران خاص تاکید کرد و گفت: باید از فضای پربرکت ایام خاص و فضاهای مسابقات ورزشی گوناگون برای تبلیغ اهدای عضو بیماران مرگ مغزی به افراد نیازمند و اهدای خون به بیماران تالاسمی استفاده کرد.

فاطمی نسب واگذاری مسوولیت ها را یک امتحان و امانت الهی نامید و افزود: مجامع، قانون گذار هیات هستند و وظیفه اعضا، نظارت بر عملکرد و همراهی در اجرای ماموریت ها است.

وی همچنین خواستار برگزاری مستمر مجامع هر سه ماه یکبار، به منظور تشریک مساعی و بهره گیری از نظرات اعضای مجمع شد.

فاطمی نسب همچنین به رویکرد فدراسیون برای حضور در استان ها اشاره کرد و گفت: این اقدام با هدف آشنایی با مسایل، وضعیت هیات و قدردانی از تلاش های صورت گرفته شده، است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی نیز با بیان این که شاهد برگزاری یکی از پررونق ترین مجامع ورزشی با حضور کامل اعضا هستیم، گفت: در سه حوزه توسعه ورزش و خانواده بوی‍ژه بانوان، هیات ورزش های جانبازان و معلولان و هیات ورزش های بیماران خاص و پیوند اعضا وقت و انرژی بیشتر صرف می شود.

«بهرام عزیززاده مقدم» افزود: ورزش توام با تعامل و برنامه محوری است که منجر به نشاط اجتماعی و پیشبرد اهداف می شود.

وی همچنین بر ضرورت توجه به فرهنگ سازی بیش از پیش جامعه به عنوان یک فعالیت پیشگرانه موثر و مهم اجتماعی تاکید کرد.

در این جلسه «افسانه اسلامی» با کسب اکثریت مطلق 18 رای از مجموع 18 را به صندوق ریخته شده، برای مدت چهار سال به عنوان رییس هیات بیماران خاص در خراسان جنوبی انتخاب شد.

وی بهره گیری از متخصصان، رویکرد جوانگرایی و عمل محور بودن را از برنامه های خود در این مسوولیت برشمرد و تاکید کرد که در این دوره راه اندازی خانه ورزشی بیماران خاص مطابق با استانداردها، رونق بخشی به فعالیت های همگانی با هدف ایجاد نشاط و پویایی در جامعه، با جدیت دنبال می شود.

اسلامی همچنین راه اندازی هیات های شهرستان ها، بهره گیری از ظرفیت خیران و در بخش قهرمانی، به استعدادیابی و توجه به قهرمانان را مورد تاکید قرار داد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: