کد خبر: ۴۸۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۴ - ۲۷ دی ۱۳۹۳ - 2015January 17
شفا آنلاين-خيلي وقت ها ما زنان، زماني که دچار تغيير خلق و خو، علايم قاعدگي و ... مي شويم، از خود مي پرسيم چرا چنين اتفاق هايي مي افتد؟ جواب اين سوال استروژن است! همان هورموني که نقش کليدي در بدن زنان دارد.

به گزارش شفا آنلاين،به نقل از سايت «MSN»، استروژن به چند علت براي زنان مفيد است.

در مقابله با استرس موثر است

نتايج بررسي هاي اخير محققان آمريکايي نشان مي دهد، بدن زنان به علت ميزان استروژن بالايي که دارد، در مواجهه با استرس عملکرد بهتري دارد. زنان نسبت به مردان که ميزان پاييني از اين هورمون را دارند، در مواقع استرس، عملکرد بهتري دارند.

از قلب محافظت مي کند

استروژن خاصيت محافظتي دارد و مانع از تراکم رسوب در رگ ها مي شود؛ به اين ترتيب از رگ هاي قلب محافظت مي کند. اين هورمون ميزان کلسترول را کاهش مي دهد و ميزان تري گليسيريد را کنترل مي کند. اين امر ميزان انسداد رگ ها و احتمال بيماري قلبي را در خانم ها کاهش مي دهد.

عفونت ها و التهاب ها را کاهش مي دهد

محققان مي گويند، ارتباط استروژن و پيشگيري از عفونت ها و التهاب در زنان امري واضح است.

آنان دريافته اند که استروژن در کاهش هدررفت سلول هاي سفيد از رگ هاي خون هنگام آسيب ديدگي نقش دارد. در نتيجه ميزان التهاب را کاهش مي دهد و به بدن کمک مي کند به طور موثرتري با عفونت ها مقابله کند.

استخوان ها را تقويت و از پوکي استخوان پيشگيري مي کند

استروژن، تراکم استخوان زن را حفظ مي کند. به همين علت خطر بيماري هايي چون پوکي استخوان و شکنندگي استخوان را کاهش مي دهد.

از رگ ها در برابر آسيب محافظت مي کند

استروژن ميزان سروتونين را در بدن زنان افزايش مي دهد. سروتونين يک انتقال دهنده خاص عصبي است که به انتقال بهتر پيغام ها از يک قسمت از بدن به مغز کمک مي کند.

ظاهر جوان تري ايجاد مي کند

نتايج بررسي ها نشان مي دهد، ميزان زياد استروژن ظاهر جوان تري به زن مي دهد. زيرا استروژن باعث ضخيم شدن پوست و افزايش ميزان کلاژن مي شود و از طرفي چين و چروک ها را کاهش مي دهد و با حفظ رطوبت به پوست ظاهر شاداب و جوان تري مي دهد.

باعث شادابي زنان مي شود

هورمون هاي زنانه در تغييرات و توليد آندورفين (هورمون هايي که احساس خوب ايجاد مي کند) نقش موثري دارد. آندورفين باعث ايجاد شادابي و شادماني مي شود.





نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: