کد خبر: ۴۸۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۲۶ دی ۱۳۹۳ - 2015January 16
شفا آنلاین:داروهای چربی سوز تنها چربی غذا را دفع می‌کند.
به گزارش شفا آنلاین،مسعود کیمیاگر متخصص تغذیه  گفت: دارویی موثر برای لاغری فرد وجود ندارد و به هیچ عنوان باور داشتن به اثر بخشی این نوع داروها درست نیست.

وی با اشاره به عوارض داروهای لاغری افزود: بعضی از داروها لاغری با دفع آب بدن لاغری کاذب برای فرد ایجاد می‌کند و برخی از انواع آن، ترکیبات ناشناخته‌ای دارند همچنین در موارد دیگر داروهای لاغری ترکیبات شناخته شده‌ای داشته باشند این ترکیبات بر روی سیستم اعصاب فرد تاثیر می‌گذارد.

این متخصص تغذیه ادامه داد: اغلب داروهای لاغری از مجموعه‌ای از مواد ترکیبی گیاهی است و تولیدکنندگان این داروها امید کاذبی درباره اثر بخشی آن به مردم می‌دهند همچنین مصرف داروهای لاغری، آزردگی دستگاه گوارش را برای فرد به همراه دارد.

کیمیاگر تصریح کرد: به دلیل آنکه داروهای لاغری توسط سیستم درمانی و داروخانه‌ها در دسترس عموم مردم قرار نمی‌گیرد و توسط کارخانه‌ها عرضه می‌شود تنها به صورت تلقینی چند کیلو کاهش وزن برای فرد به دنبال دارد.

وی با اشاره به داروهای چربی سوز عنوان کرد: داروهایی که با عنوان چربی سوز برای لاغری معرفی می‌شوند تنها چربی غذا را دفع می‌کند.

این متخصص تغذیه اظهار داشت: برخی از داروهای لاغری تنها ده درصد بیشتر کاهش وزن را برای فرد به همراه دارد و کاهش وزن این افراد تنها به میزان دو کیلو در سال خواهد بود. با این توصیف استفاده از داروها در کاهش وزن افراد به هیچ عنوان جایگاهی ندارد.

کیمیاگر با اشاره به نمونه‌گیری از قرص‌های لاغری با عنوان استیم کوئیک عنوان کرد: داروی لاغری با عنوان استیم کوئیک بیشتر حاوی فیبر و کرفس است این دارو به طور موقت سیری کاذب در فرد ایجاد می‌کند، این سیری کاذب از اشتهای فرد برای ناهار جلوگیری می‌کنند اما سبب می‌شود فرد به مصرف تنقلات گرایش پیدا کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: