کد خبر: ۴۸۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۲ - ۲۸ دی ۱۳۹۳ - 2015January 18
شفا آنلاین:ابتلا به بیماری‌‌‌‌های خواب به ویژه هنگامی که برای درمان آنها اقدام نشود،می‌تواند موجب عدم پاسخ فشار خون به درمان به ویژه درمان‌های دارویی شود.
به گزارش شفا آنلاین،محسن عابدینی‌نیا روانپزشک  گفت: فشار خون بالا و پایین از مشکلات عمده در بین مردم است که می‌تواند موجب بروز بیماری‌‌هایی نظیر بیماری‌‌‌‌های قلبی و عروقی و مغزی شود.

وی با بیان اینکه بروز اختلالات خواب می‌تواند موجب ایجاد فشار خون بالا و یا پایین شود، تأکید کرد: ابتلا به بیماری‌های خواب به ویژه هنگامی که برای درمان آنها اقدام نشود، می‌تواند موجب عدم پاسخ فشار خون به درمان به ویژه درمان‌های دارویی شود.

عابدینی‌نیا افزود: اختلالات و بیماری‌های خواب همچنین می‌توانند خطر حملات قلبی، انفارکتوس میوکارد و نارسایی قلبی و حتی آسیب‌‌های مغزی را افزایش دهند.

وی با اشاره به اینکه بیماری‌ها و اختلالات خواب از خرخر کردن ساده تا آپنه‌ی خواب متغییر است، یاد آور شد: بسیاری از مشکلات و خطرات مرتبط با بیماری‌‌‌های خواب، مربوط به مشکلات تنفسی و قطع مکرر و ناگهانی تنفس است.

عابدینی‌نیا گفت: به دلیل اینکه اغلب اختلالات خواب چندان جدی و خطرناک نیستند چندان جدی گرفته نمی‌شوند که البته این موضوع می‌تواند برای فرد مشکل آفرین باشد.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از اختلالات خفیف خواب اگر به موقع درمان نشده و کنترل نشود، ممکن است در دراز مدت تشدید شده و مشکلات جدی و ناگهانی برای سلامتی به وجود آورد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: