کد خبر: ۴۷۸۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۴ - ۲۴ دی ۱۳۹۳ - 2015January 14
شفاآنلاین-دبیر اجرایی همایش "کنترل عفونت در دندانپزشکی با محوریت خود مراقبتی"، گفت: بالغ بر 100 شرکت داخلی مشغول فعالیت در تولید و عرضه مواد ضد عفونی مورد نیاز در دندانپزشکی هستند.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر حمید صمدزاده به جزئیات برگزاری این همایش که از 23 تا 26 دی ماه جاری در هتل المپیک تهران برپا می شود، اشاره کرد و اظهارداشت: با مطرح شدن بیماریهای واگیر و عفونی نوپدید، ایدز، انواع هپاتیت، سل، آنفلوانزا، ابولا و... در جهان، به طور حتم توجه به برگزاری چنین همایشی علمی که به صورت یکجا و فراگیر تمامی اعضا خانواده دندانپزشکی را با خود همراه دارد از اهمیت بالایی برخوردار است. از این رو، و با توجه به اهمیت این همایش مشارکت استادان دانشکده ها، مدیران سلامت، محققان و کارشناسان وزارت بهداشت را در طول این گردهمایی شاهد خواهیم بود.

وی گفت: هم اکنون بالغ بر 60 دانشکده دندانپزشکی با همراهی بیش از 25 هزار نفر دندانپزشک در رده های مختلف مشغول فعالیت علمی آموزشی و درمانی در کشور هستند که بی شک توجه به بحث کنترل عفونت برای گروههای مرتبط و به ویژه مردم بسیار حائز اهمیت است.

دبیر اجرایی همایش "کنترل عفونت در دندانپزشکی با محوریت خود مراقبتی"، افزود: در طول این همایش که با همراهی دندانپزشکان، تکنسین های دندانپزشکی، بهداشتکاران دهان و دندان، دستیاران و نمایندگانی از لابراتوارهای دندان و طیف وسیعی از خانواده دندانپزشکی کشور برگزار می شود بر نکات مهم در مراقبت های شخصی و حمایت از بیماران تاکید می گردد.

به گفته وی، در حال حاضر 1900 نفر در همایش ثبت نام و شرکت دارند که 200 نفر آنان بهداشتکاران دهان و دندان، 150 نفر دستیار و منشی مطب و بالغ بر 95 درصد کارکنان لابراتوارهای دندانی کشور هستند.

صمدزاده ادامه داد: در حاشیه این همایش بیش از 60 شرکت تولیدی، صنعتی یا وارد کننده مواد و تجهیزات دندانپزشکی در نمایشگاه جانبی حضور دارند و آخرین دستاوردهای خود را در معرض دید حاضران قرار داده اند. اگرچه به طور همزمان کنگره و نمایشگاهی در برج میلاد برپاست اما در همایش کنترل عفونت و به خصوص نمایشگاه جانبی آن سعی شده تا شان و منزلت جامعه دندانپزشکی کشور حفظ شده و فضای مناسب جهت برپایی نمایشگاه جانبی که از همه نظر مناسب است، مهیا دیده شود.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر بالغ بر 100 شرکت تولیدی داخلی مشغول فعالیت در خصوص تولید و عرضه مواد ضد عفونی مورد نیاز در دندانپزشکی هستند، افزود: می توان گفت این وضعیت در 15 سال پیش به این صورت وسیع و گسترده نبود و با کمبود یا نقصان مواجه بودیم. خودکفایی در تولید برخی مواد دندانی، مواد ضد عفونی در دندانپزشکی، یونیت های دندانپزشکی، دستگاه آمالگاماتور، فور، اتوکلاو و بسیاری از ابزارهای مرتبط، اکنون به افتخاری ملی تبدیل شده است.

صمدزاده گفت: بی شک وزارت بهداشت و مراکز علمی و دانشگاهی کشور در برگزاری علمی و اجرایی این همایش توجه ویژه داشتند و به لطف خداوند سعی می شود در طول روزهای برگزاری، اهداف مهم کنترل عفونت در دندانپزشکی، هم برای مردم و هم برای دندانپزشکان سودمند و اثربخش باشد.

وی افزود: در این همایش، شاهد برپایی میزگردهای پرسش و پاسخ خواهیم بود. ضمن اینکه، دکتر علیرضا زالی رئیس کل سازمان نظام پزشکی و دکترسعید عسگری دبیر شورای سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت نیز در این همایش سخنرانی خواهند کرد.

به گفته دبیر اجرایی همایش، دکتر محمد مهدی گویا رئیس اداره مبارزه با بیماریهای واگیر وزارت بهداشت، دکتر مینو محرز و دکتر مسعود مردانی اعضای کمیته کشوری کنترل ایدز، دکتر محمدرضا مسجدی رئیس کمیته کشوری مبارزه با سل و بیماریهای ریوی، و تعدادی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و روسای انجمن های تخصصی نیز در میزگردهای پرسش و پاسخ این همایش مشارکت دارند.

مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: