کد خبر: ۴۷۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۵:۱۵ - ۲۴ دی ۱۳۹۳ - 2015January 14
شفاآنلاین-مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران از تشکیل اداره توانمندسازی بیمه شدگان با هدف ارتقای دانش و راهنمایی بالینی افراد تحت پوشش این نوع بیمه خبر داد.
به گزارش شفاآنلاین، انوشیروان محسنی بندپی در مصاحبه با خبرنگاران با بیان اینکه معاونت مدیریت و برنامه ریزی ریاست جمهوری مجوزهای تاسیس این اداره را صادر کرده است، گفت : با تشکیل زیرساختهای اداره توانمندسازی که به زودی به تلفن مرکزی مجهز خواهد شد بیمه شدگان می توانند در خصوص نوع بیماری و مشکلاتشان راهنمایی های لازم را از کارشناسان بگیرند.
وی یکی از مشکلات پیش روی بیمه شدگان را تجویز متفاوت پزشکان برای یک نوع بیماری دانست و افزود : اداره توانمندسازی بیمه شدگان نهادی حمایتی است و در چنین مواردی راهکارهای لازم را به بیماران ارائه می دهد .
محسنی بندپی با اشاره به اینکه همیشه یک شکاف دانش تخصصی بین ارائه دهندگان و گیرندگان خدمت در حوزه سلامت وجود دارد، افزود : با ایجاد این مرکز این امکان برای بیمه شدگانی که با تعدد تجویز پزشکان روبرو خواهند شد فراهم می شود که برای درمان خود تجویز کدام پزشک را پیگیری کنند.
بند‌پی با اشاره به تکمیل پوشش بیمه همگانی بیش از هشت میلیون نفر از جمعیت کشور ، گفت : گام بعدی سازمان بیمه سلامت اعتباربخشی دفترچه‌ها در بسته تعهدات بیمه پایه است .
وی یکی دیگر از رویکردهای این سازمان را سلامت‌محوری و ارتقای بهداشت اعلام کرد و افزود : با مروری بر بسته تعهدات بیمه پایه سازمان بیمه سلامت در سال 93 که هم برای بهداشت دندان کودکان زیر 14 سال و هم برای تامین مکمل های غذایی روستائیان اجرایی شده مشخص می‌شود که به سمت اقداماتی پیشگیرانه گام برداشته شده است .
محسنی بندپی با بیان اینکه امسال 1500 پزشک به شبکه بهداشتی و درمانی روستایی کشور اضافه شد، تاکید کرد : از طریق آموزش و پیشگیری می‌توان میزان بروز و شیوع بیماری‌ها را کاهش داد .
وی رمز موفقیت بیمه‌ ها را در پیشگیری از وقوع بیماری‌ها دانست و از تشکیل گروهی در سازمان بیمه سلامت برای غربالگری و شناسایی بیماری‌های شایع چون سرطان خبر داد و ابراز امیدواری کرد: آموزش، پیشگیری و خود مراقبتی که سطح اول ارائه خدمات است در سال 94 ارتقا یابد.
محسنی بندپی به موضوع تجمیع صندوق‌های بیمه سلامت اشاره و گفت : برای داشتن نظام بیمه ای موفق راهی جز ایجاد یک نهاد مسئول در امر بیمه پایه وجود ندارد .
وی از تشکیل کارگروهی در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی برای تجمیع اطلاعات بیمه‌ای خبر داد و ابراز امیدواری کرد : این کارگروه تا قبل از پایان سال به این جمع‌ بندی برسد تا بتوان وحدت رویه بین سازمان‌های بیمه‌گر پایه را در ردیف اولویت برنامه ششم توسعه قرار داد .
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران حذف تدریجی دفترچه‌های بیمه را در اولویت برنامه های این سازمان دانست و گفت: امسال این حرکت با جایگزینی کد ملی افراد به جای دفترچه‌های بیمه در مراکز بستری به صورت آزمایشی در چند بیمارستان کشور آغاز شد.
وی افزود : تمام بیمارستان‌هایی که سیستم اچ آی اس آنها فعال است تا پایان امسال به طرح آزمایشی افزوده می شود.
در این نشست معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران از ترسیم چرخه ارجاع بیماران روستایی ، عشایر و ساکنان شهرهای کمتر از 20 هزار نفر در محدوده شهرستان خبر داد.
محمدجواد کبیر گفت: ترسیم این چرخه ارجاع در قالب تفاهم نامه ای که با معاونت درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی امضا شده است بزودی اجرایی می شود .
وی افزود : براساس این تفاهم نامه همکاری مراکز بهداشت و درمان روستایی و شهرستان های زیر 20هزار نفر با استفاده از این مسیر ترسیم شده خدمات سطح اول پزشکی را به بیمه شدگان ارائه می دهند و اگر به خدمات تخصصی نیاز بود با استفاده از این چرخه ارجاع بیمار را به مراکز دیگر از جمله بیمارستان های محدوده شهرستان ارجاع می دهند.
کبیر مراکز درمانی و بیمارستان ها را موظف دانست که بر اساس این تفاهم نامه بیمه شده را پذیرش کنند و نتایج اقدامات انجام شده را در قالب همان برگه ارجاع به مرکز بهداشت و درمان گزارش دهند.
همچنین معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت ایران گفت : این سازمان به زودی در تمام شهرها و شهرستانهای کشور دارای اداره شهرستان یا شعبه و یا نمایندگی سازمان بیمه سلامت ایران خواهد بود.
پورشبانان با بیان اینکه ساختار این سازمان بر اساس مسئولیت هایش در قالب اساسنامه ای یک ماه است که در معاونت توسعه ریاست جمهوری تصویب و ابلاغ شده است، افزود: در بیش از 170 نقطه کشور قرار است ساختار جدیدی دایر شود که یکی از وظایف این ساختار پاسخگویی به بیمه شدگان است.
معاون بیمه سلامت ایران تاکید کرد: زمان آن رسیده که بیمه شدگان سازمان ازحقوق خود مطلع شوند و بدانند چه خدماتی با چه منابعی در اختیار می گیرند.

واحد مرکزی خبر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: