کد خبر: ۴۷۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۱ - ۲۳ دی ۱۳۹۳ - 2015January 13
شفاآنلاین-یک فوق تخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به لارو درمانی به عنوان روش درمانی تکمیلی عفونت‌ها، استریل بودن لارو را شرط اصلی انجام این روش دانست که اگر به آن دقت نشود مانند زالودرمانی های غیر استریل به گسترش عفونت منتهی می شود.
به گزارش شفا آنلاین،مسعود مردانی فوق تخصص بیماری‌های عفونی اظهار کرد: در زخم‌های مزمن که به درمان‌های آنتی‌بیوتیک پاسخ مناسب نمی‌دهد یا نفوذ آنتی‌بیوتیک در آنها مناسب نیست از لارو درمانی به عنوان روش و درمان تکمیلی استفاده می‌کنند تا زخم بهبود یابد.

وی خاطرنشان کرد: در این روش یک لارو استریل را بر روی زخم قرار می‌دهند و این لارو با انجام فعل و انفعالاتی باعث بهبودی زخم می‌شود که این روش از سال‌ها پیش مطرح شده است و استفاده می‌شود و در بسیاری کتابها از این روش نام برده شده است.

مردانی تاکید کرد: همزمان با این روش تکمیلی باید روش‌های معمول مانند استفاده از آنتی بیوتیک ، پانسمان و غیره نیز صورت گیرد و به تنهایی نمی‌توان از این روش استفاده کرد.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی گفت: لارو حشره باید در یک محیط استریل تولید شده باشد چرا که در غیر این صورت استفاده از این لارو نه تنها در درمان زخم کارایی نخواهد داشت بلکه عفونت ثانویه ایجاد کرده و شرایط را دو چندان بدتر می‌کند.

مردانی خاطرنشان کرد: متأسفانه گاهی بیمارانی دیده می‌شوند که به علت لارو درمانی با لاروهای غیر استریل نه تنها بهبودی پیدا نکرده‌اند بلکه به علت ابتلا به عفونت ثانویه دچار قطع عضو شده‌اند. امری که در مورد زالو درمانی نیز به علت غیر استریل بودن زالوها نیز در موارد زیادی به گسترش عفونت و عوارض بعدی منتهی شده است.
فارس

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: