کد خبر: ۴۷۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۲۰ دی ۱۳۹۳ - 2015January 10
شفا آنلاين-شما و همسرتان/ نامزدتان در زندگي مشترک چه الگويي را پيش گرفته‌ايد؟ اين آزمون شيوه‌هاي ارتباط بهتر يا حتي قطع ارتباط با نامزدتان همسرتان را نشان مي‌دهد.

به گزارش شفا آنلاين،با کمک اين خودآزمون ايده بهتري براي الگوي ارتباطي خود پيدا مي‌کنيد و ارتباطتان صميمانه‌تر مي‌شود. کافي است جواب مورد نظرتان «درست» يا «نادرست» را مشخص کنيد تا بعدا نتيجه را به شيوه‌اي که در ادامه گفته شده، محاسبه کنيد.


1) معمولا نمي‌توانم کلمات درست را براي بيان چيزي که مي‌خواهم بگويم، پيدا کنم.

2) مي‌ترسم اگر خود واقعي‌ام را به همسرم نشان دهم، از هم دور شويم.

3) معمولا صحبت نمي‌کنم چون مي‌ترسم عقايدم اشتباه باشند.

4) بلند حرف زدن فقط شرايط را بدتر مي‌کند.

5) من خيلي پرحرفم و اصلا فرصت صحبت کردن به همسرم نمي‌دهم.

6) وقتي با همسرم صحبت مي‌کنم، به او نگاه نمي‌کنم.

7) وقتي شروع به جر و بحث مي‌کنم، ديگر نمي‌توانم جلوي خودم را بگيرم.

8) صحبت‌هاي من معمولا تدافعي است.

9) بارها اشتباهات گذشته همسرم را به رويش مي‌آورم.

10) رفتارم ناقض حرف‌هايم است.

11) واقعا گوشي براي شنيدن ندارم.

12) معمولا خشم را با خشم يا توهين را با توهين جواب مي‌دهم.

13) زخم زبان‌هاي زيادي به او زده‌ام.

14) در مورد مسائل واقعا مهم خيلي به ندرت صحبت مي‌کنم.

15) بي‌توجه به همسرم به رختخواب مي‌روم.

16) متنفرم از اينکه همسرم مشکلي را پيش مي‌کشد.

17) فکر مي‌کنم بهتر است تمام ناراحتي‌هايي را که از همسرم دارم، به او بگويم.

 18) ناراحتي‌هايم را با خشم، فرياد مي‌زنم.

19) موقع بحث با همسرم، معمولا از «تو هميشه...» يا «تو هيچ‌وقت...» استفاده مي‌کنم.

20) کمتر پيش مي‌آيد ناراحتي‌هايم را بيان نکنم تا همسرم اذيت نشود.

21) دوست ندارم جر و بحث کنم چون احساس مي‌کنم اين کار تاثير بدي روي روابطم با همسرم مي‌گذارد.

22) دوست ندارم در مورد احساسات منفي‌مان صحبت کنيم چون فقط حالمان بدتر مي‌شود.

23) فکر نمي‌کنم لازم باشد من موارد آزاردهنده را به همسرم گوشزد کنم چون به نظرم خودش بايد متوجه شده باشد.


نتيجه خودآزمون

هيچ امتياز درست يا نادرستي براي اين آزمون وجود ندارد؛ کافي است يک‌بار ديگر به پاسخ‌هايتان دقت کنيد تا متوجه شويد مشکلاتتان کجاست. جر و بحث‌‌هاي زناشويي و اختلاف‌‌نظر‌هاي همسران مساله‌اي است که همه زوج‌ها تجربه مي‌کنند، اما در اين ميان اهداف زوج‌‌ها با هم متفاوت است و گاهي خودشان هم از اين موضوع آگاه نيستند. بعضي‌‌ها دوست دارند هر چه زودتر جر و بحث و بگو مگو را پايان دهند و دوباره آرامش را به رابطه خود برگردانند و به هر چيزي براي به دست آوردن آرامش متوسل مي‌‌شوند، بعضي‌ها هم اين بگو مگو‌ها را ميدان جنگي تصور مي‌کنند که بايد پيروز آن شوند. اين گروه هم به هر کاري براي پيروز شدن دست مي‌‌زنند، با لجبازي بحث را کش مي‌دهند و نمي‌خواهند اشتباه‌هاي خود را بپذيرند، در برابر هر حرفي جوابي مي‌‌دهند و در برابر هر عملي رفتاري از خود نشان خواهند داد. گاهي افراد نمي‌دانند در حال لجبازي با همسرشان هستند و بدون اينکه به اعمال و گفتار خود فکر کنند با همسرشان برخورد مي‌کنند اما وقتي بخواهيد اشتباهات همسرتان را با رفتارتان تلافي کنيد، عمدا کاري را که مي‌دانيد همسرتان دوست ندارد انجام دهيد، اشتباهات خود را تکرار کنيد و اصرار داشته باشيد که کارتان درست است، حرف همسرتان را با دقت گوش ندهيد و مدام حرف خود را بدون منطق تکرار کنيد، در برابر اشتباه خود اشتباهات گذشته همسرتان را پيش بکشيد تا خود را تبرئه کنيد و همسرتان را مقصر جلوه دهيد، مي‌دانيد اشتباه از شماست و آن را نپذيريد و مي‌خواهيد همسرتان را آزار دهيد، مطمئن باشيد لجبازي يقه‌تان را گرفته! وقتي شما بدانيد داريد اشتباه مي‌‌کنيد و به کار خود ادامه دهيد در حال لجبازي هستيد و با اين کار همسرتان را نيز به لجباز شدن و جنگيدن با خودتان تشويق مي‌کنيد. لجبازي باعث مي‌‌شود شما حقايق را ناديده بگيريد و اشتباه خود را نپذيريد و همين امر همسرتان را نيز آشفته مي‌‌کند و ممکن است او نيز خشمگين شود و دست به اعمال غيرمنطقي بزند. لجبازي باعث مي‌شود شما به همسرتان توهين و او را تحقير کنيد. اين داستان مي‌تواند تا جايي پيش برود که يک زندگي را به دلايل کوچک و واهي از هم بپاشد. پس اگر خود يا همسرتان لجباز هستيد، خيلي زود به فکر چاره باشيد و کاري کنيد. اگر خودتان نمي‌توانيد، زودتر از يک مشاور و متخصص خوب کمک بگيريد تا زندگي‌تان را نجات دهيد و آرامش را به خانه‌تان برگردانيد.






زندگی مثبت




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: