کد خبر: ۴۷۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۶ - ۱۸ دی ۱۳۹۳ - 2015January 08
شفا آنلاین:اقتصاد دانش بنیان نیازمند شناخت فرصت‌های علمی کشور است که با توجه به اهمیت آن نباید از ارز آوری دانش توانبخشی و تجهیزات همراه آن غافل بود.
به گزارش شفا آنلاین-نورالدین کریمی عضو هیئت علمی گروه فیزیوتراپی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: ارزآوری دانش هر رشته، صدور خدمات به سایر کشور‌ها، تربیت دانشجو‌ها، جلوگیری از فرار مغز‌ها و ارز و خرید تجهیزات توانبخشی و... از مصادیق اقتصاد دانش بنیان است که با توجه به توانمندی ایران باید مسئولان آموزش عالی و عرصه بهداشت و درمان کشور برای آن برنامه جامعی طراحی کنند. 

وی اظهار داشت: همانطور که امروزه کشور ما برای نازایی قطب درمان منطقه شناخته شده است می‌توان نیازهای توانبخشی در کشورهای منطقه از مدیترانه تا خلیج فارس را از حیث دانش و توانبخشی در چتر حمایتی ایران قرار داد و با جذب بیماران، تربیت دانشجو و... به ارز آوری برای ارتقاء کشور همت نمود. 

ارز آوری و اقتصاد دانش بنیان چشم انتظار نگاه خواص مسئولان
نورالدین کریمی متخصص فیزیوتراپی کشورمان همچنین افزود: خدمات علمی و آموزشی ایران در عرصه فیزیوتراپی می‌تواند این امکان را به وجود آورد تا برای بیماران قطعی عضوی عراق، بیماران ضایع نخاغی افغانستان و اقصی نقاط خاورمیانه نقش خود را از لحاظ ارائه خدمات تبعین نموده و قطب آموزشی نیز تلقی شویم و این مهم نیازمند نگاه جدی مسئولان و تعامل جدی با متخصصان توانبخشی است. 

کریمی گفت: وزارت صنایع و معادن نیز می‌تواند با خرید تجهیزات توانبخشی و به ویژه فیزیوتراپی به حمایت شرکت‌های مهندسی و پزشکی بپردازد تا واسطه انتقال تجهیزات از کشورهای خارجی نباشند، بلکه ایران خود تولید کننده و صادر کننده این خدمات تلقی شود و با انجام این مهم فیزیوتراپی در عرصه علمی و همچنین اقتصاد دانش بنیان نقش آفرینی کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: