کد خبر: ۴۷۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۷ - ۱۷ دی ۱۳۹۳ - 2015January 07
شفا آنلاين-معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، به تشریح بازار دارویی و تجهیزات پزشکی کشور پرداخت و بازار عراق را موقعیتی مناسب برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های داروسازی ایران در این کشور خواند.

به گزارش شفا آنلاين،دکتر رسول دیناروند در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری با وزیر بهداشت عراق، در پاسخ به سئوالی درباره زمان اجرایی شدن بسته حمایت از بیماران صعب‌العلاج در قالب اجرای طرح تحول نظام سلامت، گفت: لازم است تکلیف اعتبارات وزارت بهداشت در سال‌آینده مشخص شود. همانطور که می‌دانید در زمینه جبران مابه‌التفاوت نرخ ارز دارو و حمایت از بیماران در بودجه 94، 10 درصد کاهش داشته‌ایم. با توجه به فشارهای بودجه‌ای دولت، وزارت بهداشت حمایت‌هایش از بیماران را ادامه خواهد داد.

وی افزود: اما حمایت جدید منوط به آن است که در سال آینده بتوانیم اجرای آن را ادامه دهیم. بنابراین باید ابتدا تکلیف اعتبارات وزارت بهداشت در سال 94 مشخص شود.

رئیس سازمان غذا و داروی کشور همچنین در پاسخ به سئوالی درباره صادرات دارو و تجهیزات پزشکی،گفت: گرچه میزان صادرات در سال 93 نسبت به سال 92 افزایش یافته و امیدواریم تا پایان سال از 160 میلیون دلار عبور کند اما در مقابل واردات که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به رقمی معادل 900 میلیون دلار برسد، ناچیز است.

دیناروند افزود: با توجه به تفاهم‌نامه‌های امضا شده، امیدواریم که طی مدت زمانی سه ساله رقم صادراتمان به عراق به 500 میلیون دلار برسد. بازار دارویی عراق بسیار بزرگ است و در مقابل تولیدات عراق بسیار کم است. بنابراین شرکت‌های دارویی ایران فرصت خوبی را پیش رو دارند که در بازار عراق حضور یافته و سرمایه‌گذاری مشترک داشته باشند.

وی همچنین درباره امضای تفاهم‌نامه همکاری میان وزرای بهداشت ایران و عراق گفت: علاقه دو طرف برای همکاری در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی مشهود است. به این منظور ملاقات‌هایی نیز میان مسوولان مربوطه دو کشور برگزار شده است و مسافرت وزیر بهداشت عراق به ایران نیز در ادامه همین تلاش‌ها بوده است.

معاون وزیر بهداشت افزود: شرکت‌های داروسازی و تجهیزات پزشکی ایران آماده حضور و سرمایه‌گذاری در عراق حتی جهت تولید و رفع نیازهای طرف عراقی هستند. وزارت بهداشت ایران از پروژه‌های مشترکی که قرار است در عراق پیگیری شود، حمایت می‌کند.

دیناروند گفت: امیدواریم در سال 2015 میلادی علاقه دو طرف به همکاری‌های بیشتر اجرایی شود و شرکت‌های مشترک در عراق ثبت شوند وبه این ترتیب فعالیت‌شان را شروع کنند.




مهر




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: