کد خبر: ۴۶۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۶ - ۱۶ دی ۱۳۹۳ - 2015January 06
»
شفاآنلاین-رئیس انجمن عفونی اطفال ایران با تاکید براینکه گلودرد در کودکان باید به موقع‌ مورد درمان قرار بگیرد گفت: درمان نشدن عفونت چرکی گلو و تداوم گلو درد در کودکان به مدت ۱۵ الی ۲۰ روز آنها را در معرض خطر ابتلا به تب روماتیسمی قرار می‌دهد.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر محمدرضا بلوساز درباره بیماری تب روماتیسمی در کودکان گفت: تب روماتیسمی یک بیماری است که به دنبال عفونت چرکی گلو در کودکان ایجاد می‌شود. عفونت چرکی گلو با علائمی نظیر درد گلو، تب، لزر، بزرگ شدن غدد لنفاوی، چرک شدید گلو همراه است.
وی با بیان اینکه این بیماری بیشتر کودکان 2 الی 5 سال را درگیر می‌کند افزود: والدین باید با مشاهده این علائم و تداوم درد گلو به مدت 15 الی 20 روز سریعا کودک خود را به پزشک ارجاع دهند زیرا این مساله می‌تواند خطر بروز تب روماتیسمی را به همراه داشته باشد.
رئیس انجمن عفونی اطفال ایران گفت: اگر این نوع گلو درد در کودکان مورد توجه و درمان قرار نگیرید خطراتی را برای کودک به همراه دارد برای مثال ممکن است هنگامی که کودک از خواب بیدار می‌شود قادر به بلند شدن از جای خود و حرکت نباشد، تمام مفصل‌ها متورم و بسیار دردناک شود که در این صورت کودک به دنبال عفونت چرکی گلو به تب روماتیسمی مبتلا شده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: عفونت گلو می‌تواند از طریق مفصل یا به صورت مستقیم وارد قلب شود و روماتیسم قلبی را نیز به همراه داشته باشد که در این صورت ممکن است منجر به مرگ بیمار شود.
بلوساز با تاکید براینکه والدین باید به گلو درد کودکانشان توجه بسیاری داشته باشند گفت: گلودرد‌های ویروسی منجر به این بروز تب روماتیسمی نمی‌شوند اما این نوع دردها هم باید به موقع درمان شوند.
آنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: