کد خبر: ۴۶۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۱ - ۱۵ دی ۱۳۹۳ - 2015January 05
»
شفاآنلاین-نخستین کنگره ملی تروما از 24 تا 26 دی ماه در سالن همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران و به همت دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) برگزار می شود.
به گزارش شفا آنلاین،دبیر اجرایی نخستین کنگره ملی تروما روز دوشنبه در نشست خبری افزود: این کنگره با توجه به اهمیت زیاد موضوع تروما قرار است پس از این هر دو سال یکبار در کشور برگزار شود.

دکتر «ابراهیم متولیان» محورهای اصلی کنگره را پیشگیری از تروما، درمان تروماهای رایج، آسیب های روانی ناشی از تروما، توانبخشی، مدیریت و تروما سیستم، آمار و اپیدمیولوژی و مسایل حقوقی و قوانین در تروما عنوان کرد.

وی ادامه داد: در مجموع 163 مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده که قرار است 37 مقاله آن به صورت سخنرانی در روزهای برگزاری کنگره ارائه شود.

متولیان، برگزاری نمایشگاه جانبی تجهیزات پزشکی تروما را از برنامه های این کنگره عنوان کرد و گفت: پیش بینی می شود یکهزار و 500 نفر در این کنگره شرکت کنند.

وی افزود: این کنگره 24 دی ماه با سخنرانی وزیر بهداشت آغاز می شود که امیدواریم بتوانیم با برگزاری این گونه کنگره ها، شاهد کاهش تروما در کشور باشیم.

متولیان گفت: قرار است کنگره های بعدی به صورت بین المللی برگزار شود.

دبیر اجرایی نخستین کنگره ملی تروما ادامه داد: رسانه ها در فرهنگسازی کاهش تروما در کشور نقش تاثیرگذاری دارند.

وی به ایجاد مرکز تروما(تروماسنتر) در دانشگاه بقیه الله(عج) اشاره کرد و گفت: از آنجا که قطب تروما به این دانشگاه داده شده، مرکز تروما نیز باید در تهران داشته باشیم تا خدمات تخصصی به افرادی که دچار تروما می شوند ارائه شود.

متولیان افزود: تروما سنتر یک بیمارستان تجهیز شده برای مقابله با بحران هاست و از آنجا که در خاورمیانه رتبه اول را در تروما داریم، ایجاد این مرکز می تواند تاثیرگذار باشد.

متولیان گفت: دبیرخانه دائمی و اتاق فکر تروما نیز تشکیل شده تا از این طریق خدمات بهتری به مردم ارائه شود.

وی ادامه داد: ارائه آموزش به عنوان یک نیاز اصلی در بحث تروما است و کسانی که دچار تروما می شوند باید ابتدا برای آنها احیای قلبی ریوی انجام شود، به همین منظور باید در زمینه پیشگیری، درمان و آموزش، نیازهای کشور در تروما رفع شود
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: