کد خبر: ۴۶۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۷ - ۱۴ دی ۱۳۹۳ - 2015January 04
شفا آنلاين- یک متخصص سلامت سالمندان با اشاره به اینکه مراقبت‌های آسایشگاهی (hospice) مراقبت‌های تسکینی برای سالمندان هستند که به جای مراقبت‌های درمانی در افراد رو به مرگ استفاده می‌شوند، اظهار کرد: مراقبت‌های آسایشگاه ممکن است در منزل یا خانه‌های سالمندان به صورت شبانه‌روزی برای افراد سالمند اجرا شود.

به گزارش شفا آنلاين،دکتر مهتاب علیزاده در خصوص مراقبت‌های بیمارستانی در سالمندان بدحال گفت: رویکرد این مراقبت‌ها در طب سالمندی برای این افراد بهبودی نداشته است، بنابراین این مداخله های درمانی آن طور که شایسته است نتوانسته کمکی برای سالمندان باشد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران بهبود کیفیت زندگی بیماران سالمند و خانواده آن‌ها، حمایت از فرد سالمند از راه کاهش علائم بیماری و تسکین درد فرد سالمند را از اهداف مراقبت‌های بیمارستانی برای افرادی که احتمال طول عمر حداقل شش ماه را دارند، دانست و تصریح کرد: این مراقبت‌ها به صورت گروهی و از راه همکاری با متخصصین داخلی، پزشک خانواده و گروه پیراپزشکی به بیماران ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مراقبت‌های آسایشگاهی (hospice) مراقبت‌های تسکینی هستند که به جای مراقبت‌های درمانی در افراد بدحال استفاده می‌شوند. این روش درمانی برای افرادی که کمتر از شش ماه عمرشان باقی مانده است استفاده می‌شوند.

علیزاده با تاکید به اینکه بستری این بیماران در صورت تایید پزشک برای اینکه آن‌ها کمتر از شش ماه امید به زندگی دارند، انجام می‌شود، تصریح کرد: پس از بستری فرد در بیمارستان بهتر است پزشک قبلی بیمار به عنوان عضو گروه مراقبت‌های hospice با آن‌ها همکاری کنند. این مراقبت‌ها ممکن است در منزل یا خانه‌های سالمندان به صورت شبانه‌روزی برای افراد سالمند اجرا شود.

این متخصص سلامت سالمندان در پایان اظهار کرد: متخصصین سالمندان، پزشک خانوادگی فرد به عنوان ناظر، پرستار، مددکار، گفتار درمانی، کادر درمان، فیزیوتراپ، متخصص تغذیه و ... از جمله افرادی هستند که در گروه مراقبت‌های hospice با یکدیگر همکاری می‌کنند.




ایسنا





نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: